Συνέντευξη με τον μάγο Σανκάρα: Η μαγεία είναι οι στιγμές - e-Stage.gr
Apr 21, 2018 Last Updated 9:49 AM, Apr 21, 2018

Συνέντευξη με τον μάγο Σανκάρα: Η μαγεία είναι οι στιγμές

Κατηγορία: Συνεντεύξεις

Βρεθήκαμε στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο σε μια παράσταση σκέτη μαγεία… Οικοδεσπότης δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από το μάγο Sankara. Μετά την υπέροχη παράσταση που γοήτευσε μικρούς και μεγάλους ακολούθησε μια όμορφη συνέντευξη.

Αρχικά να σε καλωσορίσω στο e-stage.

Εγώ σας ευχαριστώ γα την φιλοξενία.

Θα ήθελα να σε ρωτήσω πως αποφάσισες να ασχοληθείς με αυτόν τον χώρο. Θέλω να πω, καταλαβαίνω πόσο μπορεί να εντυπωσιάζει το αντικείμενο, αλλά από τον θαυμασμό έως το να αποφασίσεις να το κάνεις επάγγελμα έχει μια μεγάλη απόσταση.

Ξεκίνησα λίγο ανορθόδοξα, μπορώ να πω, μέσω της γιόγκα εξ’ ου και ο Sankara, που είναι Ινδός φιλόσοφος του 8ου  αιώνα π.Χ της γιόγκα από τον οποίο πήρα και το όνομά του. Πάντα με γοήτευε η μεταφυσική, ο αποκρυφισμός, η δύναμη του μυαλού και έτσι όταν γνώρισα και αυτό ήρθε κι έδεσε που λέμε. Με εντυπωσίασε ως μοναδικό και πρωτότυπο, ως κάτι που δεν το κάνει ο καθένας. Άλλωστε ο χρόνος είναι αυτός που δείχνει αν κάνεις για αυτό.

Οπότε δεν ήσουν από τα παιδιά στο σχολείο που μάζευες την παρέα για να τους κάνεις κόλπα και να τους εντυπωσιάσεις.

Όχι, όχι κάθε άλλο, ξεκίνησα λίγο αργά. Τότε στα σχολικά χρόνια ούτε καν είχα σκεφτεί για αυτό. Απλά μετά έκανα γρήγορα βήματα, έκανα καλές συνεργασίες και μου πήγαν καλά τα πράγματα. Από κει και πέρα όλα τα άλλα είναι αποτέλεσμα σκληρής προσωπικής δουλειάς και εργασίας.

Θέλω να μου πεις τι σημαίνει για σένα μαγεία…

Μαγεία… Μαγεία είναι ίσως κάτι που σε κάνει να νιώθεις πολύ όμορφα, πρωτόγνωρα, μοναδικά και σου μαγνητίζει όλες τις αισθήσεις. Οι λεγόμενες μαγικές στιγμές… Η μαγεία είναι οι στιγμές.

Σε κάποια τηλεοπτική σου εμφάνιση είχες αναφέρει για την παράξενη αντιμετώπιση που είχες σε μια περιοδεία σου σε μια πόλη της Ελλάδας, όπου έκαψαν τις αφίσες σου και σε ενημέρωσαν να μην πας γιατί οι κάτοικοι ήταν εξαγριωμένοι..

Ναι ήταν στην Πτολεμαΐδα και μάλιστα μου είχε κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση γιατί ήμουν στην αρχή της περιοδείας μου και μας ενημέρωσε ο αντιδήμαρχος να μην πάμε τελικά, γιατί είχαν κατεβάσει πανό και είχαν κάψει τις αφίσες. Αργότερα βέβαια έμαθα πως από την εκκλησία δεν τους αφήνουν να κάνουν διάφορες εκδηλώσεις όπως αποκριάτικες γιορτές, όποτε ήταν κάτι γενικότερο αυτό και σίγουρα όχι προσωποποιημένο. Μου έχουν τύχει βέβαια παρόμοια περιστατικά σε κάποιες περιοχές της επαρχίας, αλλά όχι της ίδιας εμβέλειας, απλά κάποιες μεμονωμένες αντιδράσεις.

Οπότε πόσο παρεξηγημένη θεωρείς πως είναι η μαγεία στις μέρες μας; Ή έστω αυτού του είδους η παράσταση;

Προσωπικά δεν πιστεύω πως φταίνε ούτε καν οι παπάδες. Έτσι όπως το έζησα εγώ, όλη η ιστορία ξεκινούσε από κάποιες γιαγιάδες, ξέρεις, όπου άρχισαν οι πρώτες αντιδράσεις, όπου δεν έχουν τις γνώσεις να καταλάβουν πως αυτό είναι θέαμα, διασκέδαση και το συνδέουν με άλλα πράγματα.

Μα όλοι ξέρουν πως όλα αυτά είναι κάποιου είδους «τρικ»..

Στην Αθήνα. Πήγαινε στην επαρχία να δεις τι γίνεται. Βασικά, τότε τι γινόταν, τώρα είναι πολύ καλύτερα τα πράγματα. Ίσως παρεξηγούν την λέξη «μάγος» επειδή είναι πιο εμπορικό και το συνδέουν με κάτι σκοτεινό. Το «ταχυδακτυλουργός» είναι λίγο ξεπερασμένο, σε παραπέμπει στην δεκαετία του ’80. Ο πιο σωστός χαρακτηρισμός είναι το «Illusionist», αυτός που ασχολείται με την ψευδαίσθηση.

Υπάρχουν πολλά εγχειρίδια στις μέρες μας και πολλά βίντεο στο youtube όπου έρχεται η απομυθοποίηση, αν θες, των μαγικών αυτών κόλπων. Οποιοσδήποτε μπορεί να βρει πως γίνονται. Τι είναι αυτό λοιπόν που κάνει κάποιον να θέλει να έρθει σε μια τέτοια παράσταση;

Στο διαδίκτυο υπάρχουν σίγουρα τα πιο απλά κόλπα και όχι αυτά που μπορεί να κάνει ένας επαγγελματίας μάγος στο Las Vegas. Σε μια παράσταση μπορεί να σε τραβήξει το βιογραφικό του εκάστοτε «μάγου», τα πράγματα που έχει κάνει στο παρελθόν. Επίσης μια παράσταση έχει θεματικές ενότητες και το πιο σημαντικό είναι πως έχει την δυνατότητα να συμμετέχουν και οι ίδιοι οι θεατές.

Οι ιδέες για μια παράσταση πως έρχονται; Πως σχεδιάζεις τα κόλπα που θα κάνεις;

Παρακολουθώ πάντα τι κάνουν οι σύγχρονοι «μάγοι» στο εξωτερικό, στο Las Vegas και τι επίδραση έχει στον κόσμο το κάθε κόλπο. Ξέρεις, αλλάζουν οι απαιτήσεις του κοινού στην πάροδο του χρόνου, οπότε προσαρμόζω όλα αυτά σε μια παράσταση. Για παράδειγμα η χρήση κάποιου κινητού ή κάποιου tablet. Ακόμη κι αν κάποιος έχει δει ένα κόλπο στο youtube όπως είπαμε πριν, αν το πάρεις και του αλλάξεις το θέμα και προσθέσεις κι άλλα πράγματα, είναι κάτι εντελώς καινούργιο. Η έμπνευση μπορεί να έρθει από οτιδήποτε ακόμη και από την σκηνή μιας ταινίας.

Πόσος είναι ο χρόνος που χρειάζεται μια παράσταση για να στηθεί ως την πρεμιέρα; Η προετοιμασία της δηλαδή.

Μπορεί να χρειάζεται και ένας ολόκληρος χρόνος. Αυτά που παρουσιάζω τον χειμώνα στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο τα έχω δοκιμάσει και το καλοκαίρι στις περιοδείες μου και έτσι έχω δει και τις αντιδράσεις του κόσμου, τι αρέσει, τι δεν αρέσει, τι μπορώ να βελτιώσω και πως, και φυσικά πάντα φτιάχνω και νέα πράγματα.

Εσύ πόσο εύκολα μοιράζεσαι τα κόλπα σου;

Με τους συνεργάτες μου τα μοιράζομαι όλα, γιατί πρέπει να εκτελεστούν άρτια όλα πάνω στην σκηνή, οπότε είναι απαραίτητο να γνωρίζουν.

Δεν αναφέρομαι στους συνεργάτες σου, αλλά σε κάποιον από το κοινό ή σε κάποιον γνωστό που θα σε ρωτήσει.

Α, εκεί χρησιμοποιώ την κλασσική ατάκα των μάγων, όπου τους λέω: «Κρατάς μυστικό;» και μου λένε «Ναι, ναι φυσικά!». Ε τότε τους απαντάω «Κι εγώ!»

Μου έχει μείνει μια φράση από μια ταινία, την «Συμμορία των μάγων», όπου λέει πως η δύναμη του μάγου, το μυστικό του, κρύβεται στην άδεια του χούφτα και πως όταν λέμε πως «Η μαγεία βρίσκεται εδώ» συνήθως βρίσκεται κάπου αλλού.

Αυτό αναφέρεται στα ταχυδακτυλουργικά κυρίως. Είναι οι λεπτομέρειες που δεν προσέχεις συνήθως.

Θέλω να μου πεις τρεις λέξεις που σε περιγράφουν πριν βγεις στην σκηνή.

Με αιφνιδιάζεις με αυτήν την ερώτηση, δεν το έχω σκεφτεί ποτέ πως είμαι. Είμαι σίγουρα ανυπόμονος και ελέγχω αν είναι έτοιμα τα πάντα, είμαι πολύ ορεξάτος γιατί θέλω να κάνω τους θεατές να περάσουν καλά και είμαι και πολύ πειραχτήρι με τους συνεργάτες μου γιατί μέσω του χιούμορ αποβάλλουμε και το άγχος.

Και τρεις λέξεις που σε περιγράφουν στο τέλος μιας παράστασης.

Στο τέλος μιας παράστασης νιώθω συνήθως μια κούραση, όχι ακριβώς όπως την νιώθει ο μέσος άνθρωπος, είναι μια διαρροή ενέργειας αλλά όχι με την αρνητική έννοια. Αισθάνομαι σίγουρα ικανοποίηση όταν βλέπω πως οι θεατές έχουν περάσει καλά, και σίγουρα χαρά γιατί όλο αυτό που λαμβάνω από τον κόσμο μου δίνει δύναμη να συνεχίζω.

Το απρόοπτο υπάρχει σε μια παράσταση; Κάτι που μπορεί να μην πάει καλά;

Το απρόοπτο σε μια παράσταση υπάρχει για τον κόσμο συνήθως, όχι για εμάς. Για εμάς είναι όλα τόσο μελετημένα και δουλεμένα όπου είναι σχεδόν απίθανο να μην πάει κάτι καλά.

Πως είναι η αλληλεπίδραση με τον κόσμο; Τι παρατηρείς συνήθως;

Η αλληλεπίδραση είναι το 50% της παράστασης. Είναι ένα από τα μυστικά της επιτυχίας.

Στην παράστασή σου υπάρχουν και πολλά παιδιά, όπου όλοι ξέρουμε πως είναι δύσκολο και απαιτητικό κοινό. Ποια είναι η σχέση σου μαζί τους;

Το απολαμβάνουν! Τα παιδία συνήθως δεν με ξέρουν, στην παράσταση έρχονται οικογένειες όπου με ξέρουν οι γονείς και μέσω αυτών με γνωρίζουν και τα παιδιά. Νομίζω τους αρέσει πως δεν τα αντιμετωπίζω σαν παιδιά, αλλά σαν μικρούς ανθρώπους και φυσικά τα κρατά σε εγρήγορση πως ανεβαίνουν και τα ίδια στην σκηνή και συμμετέχουν ενεργά. Άλλωστε έχουν τόσες πολλές πληροφορίες λόγω διαδικτύου και τα αντιμετωπίζω αναλόγως. Και τα παιδιά δεν θέλουν απλά πράγματα, θέλουν κι αυτά κάτι δυνατό για να εντυπωσιαστούν.

Ας πάμε τώρα σε κάτι «επαγγελματικό» και σε κάτι «ουτοπικό». Επειδή το να «εξαφανίσεις» είναι μάλλον κάτι τετριμμένο, θα ήθελα να μου πεις τι θα ήθελες να «εμφανίσεις», σε μια παράσταση (επαγγελματικό) και στον κόσμο αντίστοιχα (ουτοπικό)

Στον κόσμο σίγουρα θα ήθελα να εμφανίσω περισσότερη επίγνωση και περισσότερη μνήμη, εννοώντας να μαθαίνουμε από τα λάθη μας και να μην φροντίζουμε να τα ξεχνάμε. Ίσως και λίγο περισσότερη αυτοκριτική. Τώρα όσον αφορά το επαγγελματικό, μια παράσταση δηλαδή, κάτι που δεν έχω κάνει μέχρι τώρα και θα ήθελα να κάνω είναι να εξαφανιστώ από την σκηνή και να εμφανιστώ στο πίσω μέρος των θεατών και να τους χαιρετίσω από εκεί. Είναι ένα κοινό κόλπο βέβαια σε magic show, αλλά ναι, σίγουρα θα ήθελα κάποια στιγμή να το κάνω.

Τώρα θα δανειστώ μια έκφραση όπου ανήκει σε άλλο χώρο, αλλά αυτό δηλαδή για σένα θα είναι «το μεγάλο κόλπο»;

Δεν ξέρω αν θα μπορούσα να το ονομάσω αυτό «το μεγάλο κόλπο» αλλά είναι σίγουρα κάτι που θέλω να κάνω, αρκεί βέβαια να ευνοούν και οι συνθήκες,  ο χώρος του θεάτρου ας πούμε. Υπάρχουν σίγουρα και άλλα, όπως το να κοπώ εγώ στην σκηνή στην μέση, όχι οριζόντια όπως κάνω στην παρτενέρ μου , αλλά κάθετα, να μπω σε ένα κουτί και να χωριστεί στα δύο. Ή κάτι άλλο που σκέφτομαι τώρα, είναι να εξαφανίσω έναν θεατή μπροστά από τα μάτια του κοινού. Και να του κλείσω και τα μάτια, ξέρεις, να μην καταλάβει ούτε ο ίδιος τι γίνεται. Κι αν κάτσω λίγο και το σκεφτώ, θα βρω και άλλα να σου πω. Είναι μια τέχνη και ένας χώρος όπου το μόνο που σε περιορίζει είναι η φαντασία σου. Εντάξει, ίσως κάποιες φορές και το budget (γελάει..)

Βρισκόμαστε στην εποχή των talent show, όπου έχουμε δει και πολλούς συναδέλφους σου. Τους παρακολουθείς;

Ναι πάντα τους παρακολουθώ, μου αρέσει. Και στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Και στην Ελλάδα σίγουρα υπάρχουν αξιόλογοι «μάγοι» αν και πιστεύω πως γενικά υπάρχει μια μετριότητα, ας μου επιτραπεί η έκφραση. Επειδή έχω πάει και στην Αυστραλία και στην Αμερική, αν δεις, τα αντίστοιχα «Ελλάδα έχεις ταλέντο» του εξωτερικού θα δεις κορυφαίους performer, επαγγελματίες, αψεγάδιαστους.

Θεωρείς δηλαδή πως είναι μια κακή αντιγραφή;

Είναι απλώς ένα format εκπομπών ας το πούμε, μιας και η τηλεόραση είναι δωρεάν, κακά τα ψέματα. Το 2012 είχα συμμετάσχει κι εγώ στο «Ελλάδα έχεις ταλέντο» για φιλανθρωπικό σκοπό και έφτασα στον τελικό, όχι όμως για να κερδίσω το έπαθλο αλλά για να κάνω τρία μεγάλα «κόλπα» όπου σίγουρα με βοήθησαν κι εμένα διαφημιστικά αλλά ήταν και ο φιλανθρωπικός σκοπός που μου έδωσε το κίνητρο. Από κει και πέρα η αναζήτηση νέων ταλέντων είναι πάντα κάτι ενδιαφέρον.

Κάποιος που θαυμάζεις πολύ, από τον χώρο σου;

Από τους παλιούς είναι σίγουρα ο David Copperfield, o Chris Angel όπου είναι δικός μας, Έλληνας, και έχει κάνει κι αυτός σπουδαία πράγματα στο εξωτερικό, ο Dynamo.. Από τους πιο νέους είναι λίγο δύσκολο να πω γιατί οι περισσότεροι πια είναι τηλεοπτικοί, όποτε χάνεται για μένα λίγο το νόημα, το να δω κάτι μόνο στην τηλεόραση.

Πες μου για τις παραστάσεις εδώ στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο.

Θα είμαι στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, κάθε Κυριακή 6 η ώρα και τα τρία Σάββατα των γιορτών, ταυτόχρονα είμαι και στο Γκάζι μέχρι τις 7 Ιανουαρίου στο Christmas Factory όπου εκεί υπάρχει η σχολή μαγείας, μαθαίνουμε διάφορα κόλπα με τα παιδιά, και στο τέλος παίρνουν και το πτυχίο του μάγου. Αυτό ήταν μια δική μου ιδέα που φέτος υλοποιήθηκε, και είναι κάτι ωραίο για τα παιδιά που δεν είχε γίνει ξανά, να μπουν με αυτόν τον τρόπο στο χώρο δηλαδή.

Θα ήθελα να κλείσουμε με λίγα δικά σου για τους αναγνώστες του e-stage

Να ευχηθώ να συνεχίσουν να είναι πιστοί στις καλές ειδήσεις και στο καλό θέαμα που προσφέρει το e-stage, διαφορετικά «Θα τους εξαφανίσομεν!» (γελάμε….)

Ήταν σίγουρα ένα μαγικό απόγευμα με τον Sankara και η κουβέντα μαζί του απολαυστική και γεμάτη χιούμορ! Εμείς με την σειρά μας του ευχόμαστε καλή συνέχεια στις παραστάσεις του, μιας και η επιτυχία είναι δεδομένη. Μαγικές γιορτές σε όλους!


Στηρίξτε μας με το like σας!!!

Ακολουθήστε μας

 #Φιλικά Site

 

English Act

Tutoring Certificates Translations