Συνέντευξη με την Eleanor Coppola - e-Stage.gr
Nov 25, 2017 Last Updated 12:49 PM, Nov 25, 2017

Συνέντευξη με την Eleanor Coppola

Κατηγορία: Συνεντεύξεις

Η πολυπράγμων Eleanor Coppola (συγγραφέας, καλλιτέχνης, δημιουργός ντοκιμαντέρ) και σύζυγος του Francis Ford Coppola, μας μίλησε για την ίδια και για τη νέα της ταινία "Το Παρίσι Μπορεί να Περιμένει" (Paris Can Wait).

Ο πατέρας σας σχεδίαζε πολιτικά καρτούν. Έχετε κληρονομήσει το ταλέντο του; Σχεδιάζετε;

Ο πατέρας μου ήταν τόσο καλός καλλιτέχνης… στα παιδικά μου μάτια. Φοβόμουν να σχεδιάσω και να ζωγραφίσω παρ’ όλο που μου άρεσαν τα χρώματα και τα σχέδια. Η μητέρα μου μού έμαθε να ράβω όταν ήμουν έξι. Το αγαπημένο μου πράγμα ήταν να βρίσκω πολύχρωμα υφάσματα. Νόμιζα ότι ήθελα να γίνω σχεδιάστρια υφασμάτων όταν πήγα στο κολλέγιο, οπότε πήρα πτυχίο στις Εφαρμοσμένες Τέχνες. Ανακάλυψα το πραγματικό μου πάθος για τις καλές τέχνες όταν ταξίδεψα με τον Francis στη Νέα Υόρκη τέλη της δεκαετίας του ’60 και είδα τη δουλειά δύο αφηρημένων/μινιμαλιστών. Άλλαξαν τη ζωή μου. Ανακάλυψα ότι μπορώ να είμαι εκφραστική χωρίς να αναπαράγω την πραγματικότητα. Μου άρεσε να σχεδιάζω και να ζωγραφίζω από τότε, κυρίως αφηρημένα έργα.

Γνωρίσατε τον Francis στο Dementia 13, το πρώτο σχετικά mainstream φιλμ που έγραψε και σκηνοθέτησε. Είστε φανατική κινηματογραφόφιλη;

Το φιλμ είναι πολύ ωραίο και δυνατό και κάποιες ταινίες μου είναι αξέχαστες, αλλά δεν ήμουν ποτέ πραγματικά φανατική. Έχω δει λιγότερες ταινίες από τους περισσότερους ανθρώπους. Ήμουν όμως πάντα περίεργη και περιπετειώδης. Πήγα να δουλέψω στο Dementia 13 γιατί έβγαινα με τον διευθυντή φωτογραφίας και του ζήτησα να μου βρει μία δουλειά. Μου βρήκε, αλλά έπρεπε να πληρώσω το εισιτήριο μου για Ιρλανδία, που γινόταν το γύρισμα και μου έδωσαν 1000 δολάρια και ένα δωμάτιο για δουλειά τεσσάρων εβδομάδων! Ήμουν βοηθός σκηνογράφου. Είχε πλάκα και ήταν μια πρόκληση. Δεν είχα ξαναβρεθεί σε γύρισμα ποτέ.

Θα αναγνωρίσει τον εαυτό του στον Jacques ο αληθινός άντρας που ενέπνευσε τον χαρακτήρα;

Είδε την ταινία και το διασκέδασε, αλλά δεν τον νοιάζει να τον αναγνωρίσουν οι άλλοι. Ήθελα ο Jacques μου να είναι ένας αναγνωρίσιμος Γάλλος και η Anne να είναι μια καθημερινή γυναίκαι με την οποία ταυτίζονται οι γυναίκες.

Ποιες είναι για εσάς οι πιο σημαντικές όψεις της ιστορίας;

Ο Michael δεν είναι ο τέλειος σύζυγος. Ο Jacques δεν είναι τέλειος ούτε αυτός. Δεν ήθελα να ρίξω τον «κακό» σύζυγο ενάντιο στον φοβερό Γάλλο που θα έκανε την Anne αιώνια ευτυχισμένη. Έκανα τον Γάλλο αντιφατικό. Είναι γοητευτικός και μετά κάνει αδιάκριτες ερωτήσεις… Την πηγαίνει κάπου καταπληκτικά, αλλά υπάρχει και μια πρώην κοπέλα. Μοιάζει να της παίρνει τα λεφτά… και μετά της τα δίνει πίσω.

Η Anne είναι σε μια φάση στη ζωή της που το παιδί της έχει φύγει από το σπίτι. Είναι πια 50 χρονών και είναι πιο στοχαστική. Αρχίζει να καταλαβαίνει ότι δεν μπορεί να περιμένει από τον σύζυγο της να της προσφέρει μια απόλυτα ικανοποιητική ζωή. Η ευτυχία είναι στο χέρι της. Το επόμενο βήμα στην εξέλιξη της είναι να ξεκινήσει ένα εσωτερικό ταξίδι. Ένα βήμα προς την εσωτερική περιπέτεια που εκφράζεται από τις φωτογραφίες της και την ατομική σύνδεση με τον κόσμο γύρω της. Ήθελα η ταινία να είναι διασκεδαστική και να προκαλεί τη σκέψη. Ελπίζω το κοινό να απολαύσει το ταξίδι των χαρακτήρων και να προσέξει περισσότερο τις μικρές χαρές της ζωής...

Γιατί η Diane Lane και ο Arnaud Viard είναι οι κατάλληλοι ηθοποιοί για την ταινία;

Η Diane είναι μια καταπληκτική επαγγελματίας που δουλεύει από επτά χρονών. Την έχω συναντήσει σε ταινίες που έκανε με τον Francis, οπότε ήξερα ότι είναι μια φοβερή ηθοποιός, ευφυής και γοητευτική. Για το Παρίσι Μπορεί να Περιμένει έψαχνα κάποια που μπορούσε να παίζει κάθε γυναίκα και σκέφτηκα ότι η Diane θα ήταν τέλεια. Όταν είπε ναι στην ταινία μου, ήμουν κατενθουσιασμένη! Κατά τη διάρκεια της παραγωγής, ήταν πάντα προετοιμασμένη και με καλή διάθεση.

Όσο για τον Arnaud έχει αυτή την ιδιαίτερη γοητεία που χρειαζόμουν για τον Γάλλο. Δεν του φαίνεται, αλλά ήταν η πρώτη φορά που δούλευε στα αγγλικά. Ο Arnaud δοκίμαζε τα πάντα και δούλευε με όλη του την καρδιά.

Πόσο δύσκολο ήταν να δουλεύετε με ηθοποιούς;

Τους είπα από την αρχή ότι τους είχα διαλέξει γιατί ήταν φοβεροί, ταλαντούχοι και έμπειροι επαγγελματίες που ήξεραν καλά τη δουλειά τους. Ήμουν εκεί για να τους βοηθήσω και να τους καθοδηγήσω αν οι ερμηνείες τους ξέφευγαν λίγο από αυτό που είχαμε κάνει στις πρόβες.

Πώς σας φάνηκε το γύρισμα στη Γαλλία;

Η ομάδα παραγωγής και το συνεργείο με στήριξαν απόλυτα, παρ’ όλο που δεν μιλούσα τη γλώσσα τους. Προσπάθησα να συμπεριλάβω όλα τα αγαπημένα μου τοπία. Στην ειδική προβολή που έγινε για τους ηθοποιούς και το συνεργείο, συγκινήθηκα γιατί πολλοί τη θεώρησαν σαν καρτ ποστάλ της Γαλλίας.

Δείτε λεπτομέρειες για τη ταινία πατώντας εδώ.


Στηρίξτε μας με το like σας!!!

Ακολουθήστε μας