Wonder Wheel - e-Stage.gr
Dec 12, 2017 Last Updated 9:29 PM, Dec 11, 2017

Wonder Wheel

Κατηγορία: Πάμε Cinema

Αγάπη και προδοσία, φιλοδοξία και κατάρρευση, γκρεμισμένα όνειρα και απελπισία συνθέτουν ένα φλογερό δράμα σε ένα φωτογραφικό σκηνικό στο θεματικό πάρκο του Κόνι Άιλαντ της Νέας Υόρκης.

Το σκηνικό αποτυπώνει ποιητικά ο αριστοτεχνικός Βιτόριο Στοράρο σε ακόμα μία εξαιρετικά μοναδική έμπνευση του Γούντι Άλεν με επίκεντρο τον γυναικείο πόνο. Η συγκλονιστική ερμηνεία της Κέιτ Ουίνσλετ απογειώνει τη δραματική ιστορία και χαρίζει στο έργο αστείρευτη θεατρικότητα.   

Λίγα λόγια για το έργο…

Το «Wonder Wheel» αφηγείται τις ιστορίες τεσσάρων ανθρώπων που διασταυρώνονται τη δεκαετία του ‘50 εν μέσω της φρενίτιδας και του χάους, στο εμβληματικό, θεματικό πάρκο του Κόνι Άιλαντ, στη Νέα Υόρκη.  Η Τζίνι (Κέιτ Ουίνσλετ) είναι μία μελαγχολική, συναισθηματικά ασταθής, πρώην ηθοποιός, που πλέον εργάζεται ως σερβιτόρα σε ένα εστιατόριο θαλασσινών. Ο Χάμπτι (Τζιμ Μπελούσι) είναι ο άξεστος χειριστής του Καρουζέλ του πάρκου και σύζυγος της Τζίνι. Ο Μίκι (Τζάστιν Τίμπερλεϊκ), είναι ένας όμορφος, νεαρός ναυαγοσώστης, που ονειρεύεται να γίνει θεατρικός συγγραφέας και ενσαρκώνει όλες τις χαμένες ελπίδες, και η Καρολίνα (Τζούνο Τεμπλ) είναι η αποξενωμένη κόρη του Χάμπτι, η οποία κρύβεται από τους γκάνγκστερ, στο σπίτι του πατέρα της.  

Μία έμπνευση του Γούντι Άλεν, από την αειθαλή αγάπη του για τη Νέα Υόρκη & τη γυναικεία ψυχοσύνθεση

Το σκηνικό

Ο Γούντι Άλεν είχε πάντα μία ξεχωριστή αγάπη για το Κόνι Άιλαντ. Είναι αξιομνημόνευτη, άλλωστε, η επιλογή του να τοποθετήσει το εφηβικό σπίτι του πρωταγωνιστή στον αριστουργηματικό Νευρικό Εραστή, κάτω από το θορυβώδες, εμβληματικό roller coaster της περιοχής, Cyclone. Ο ίδιος ο Άλεν, έχει πολλές υπέροχες αναμνήσεις από τις φορές που επισκέφτηκε το Κόνι Άιλαντ ως παιδί. «Οι ημέρες της δόξας του ήταν πολύ πριν γεννηθώ,» λέει ο ίδιος, «αλλά όταν πήγαινα παρέμενε συναρπαστικό. Πάντα με εντυπωσίαζε. Υπήρχαν τόσοι χαρούμενοι άνθρωποι εκεί, και τόσες πολλές αντικρουόμενες, πολύπλοκες δραστηριότητες που συνέβαιναν. Η ατμόσφαιρα ήταν απίστευτα ζωντανή και σκέφτηκα πως θα ήταν μία πρόκληση το να τοποθετήσω μία τόσο δραματική ιστορία μέσα της».

Με έμπνευση το γυναικείο συναίσθημα

Όπως τόσες άλλες ταινίες του, το «Wonder Wheel» είναι μία ιστορία που περιλαμβάνει αγάπη και προδοσία. «Είτε διαβάζεις αρχαίο ελληνικό δράμα, Σταντάλ, Τολστόι ή Ντίκενς, οι σχέσεις αγάπης είναι πανταχού παρούσες, γιατί προξενούν σε πολλούς ανθρώπους τόση απελπισία και εσωτερικές συγκρούσεις. Οδηγούν σε πληθώρα πολύπλοκων, βαθιών, έντονων, μπερδεμένων και δραματικών συναισθημάτων και περιστάσεων. Συγκεκριμένα, πάντα με ελκύουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες. Μέσα στους αιώνες, οι άνδρες τείνουν να είναι λιγότερο εκφραστικοί με τον πόνο τους. Ο κώδικας των ανδρών είναι να μην δείχνουν ποτέ πόνο. Αντίθετα, οι γυναίκες ήταν ανέκαθεν ανοικτές με τα συναισθήματά τους. Έχω κάνει κυρίως κωμωδίες, άλλα όποτε στρέφομαι στο δράμα, είναι σχεδόν πάντα – όχι πάντα – για γυναίκες σε κρίσιμες περιστάσεις.»

Ο Άλεν γράφει συνειδητά τους larger-than-life γυναικείους ρόλους, όπως αυτόν της Τζίνι στο Wonder Wheel, έχοντας στο μυαλό του εξαιρετικά δύσκολα ερμηνευτικά στοιχήματα, στα οποία μπορούν να ανταποκριθούν μόνο οι πιο χαρισματικές ηθοποιοί. «Προσπαθώ να συνεργάζομαι με ηθοποιούς που διαθέτουν τεράστιο εύρος, βάθος και ένταση, και θέλω να προσπαθήσω να τους δώσω ευκαιρίες να εξασκήσουν αυτές τις αρετές τους», λέει ο Άλεν. «Όταν γράφω μία ιστορία, έχω μία ροπή προς την αποφυγή πολύ διακριτών σκηνών, όπου το συναίσθημα μεταφράζεται με ένα νεύμα. Προτιμώ το πιο φλογερό δράμα, που δίνει στις ηθοποιούς την ευκαιρία να γίνουν πραγματικά συναισθηματικές.»

Κέιτ Ουίνσλετ: Μία σπουδαία πρωταγωνίστρια σε μία ερμηνεία υψηλών απαιτήσεων

Ο ρόλος

Αναμφίβολα, η Τζίνι στο «Wonder Wheel» είναι το τελευταίο παράδειγμα σε μία μακρά σειρά αριστοτεχνικά δημιουργημένων, συναισθηματικά πολύπλοκων και προβληματικών ηρωίδων του Γούντι Άλεν. «Ήξερα πως χρειαζόμουν μία εκπληκτική ηθοποιό για την ερμηνεία της Τζίνι», λέει ο σκηνοθέτης. «Υπάρχει περιορισμένος αριθμός αγγλόφωνων ηθοποιών με τόσο βάθος και σπουδαιότητα. Η Κέιτ Ουίνσλετ είναι μία από αυτές και, όταν ξεκίνησε το κάστινγκ, το όνομά της προτάθηκε άμεσα».

Παρά το γεγονός πως η Ουίνσλετ αντιλήφθηκε αμέσως πως αυτός ο ρόλος ήταν μία μοναδική ευκαιρία, ανησύχησε πως ίσως δεν τα καταφέρει και αποκαλύπτει: «Τρομοκρατήθηκα γιατί δεν ήξερα από πού να αρχίσω, κι αν αποτύγχανα δεν θα μπορούσα να το συγχωρήσω ποτέ στον εαυτό μου. Ένιωσα την ευθύνη της ερμηνείας ενός ανθρώπου που ήταν τόσο περίπλοκος, μιας γυναίκας που δεν ήθελα να την αφήσω να γίνει καθόλου κλισέ, αλλά να την κρατήσω στο σωστό δρόμο, να μείνει αληθινή, όχι καρικατούρα, αλλά γαντζωμένη στη δική της, απαίσια πραγματικότητα. Ο Γούντι με ήθελε στην ταινία, και εγώ έπρεπε να δικαιολογήσω τις προσδοκίες του και να παρουσιαστώ όσο καλύτερη μπορούσα».

Η υπόθεση

Όταν πρωτογνωρίζουμε την Τζίνι, δουλεύει σε ένα εστιατόριο θαλασσινών, εγκλωβισμένη σε έναν γάμο χωρίς αγάπη, κουβαλώντας τα συντρίμμια ενός επώδυνου παρελθόντος. «Η Τζίνι είχε πολύ δύσκολη νεαρή ηλικία», λέει ο Άλεν. «Είχε φιλοδοξίες να γίνει ηθοποιός και κατέληξε να παντρευτεί έναν gentleman με τον οποίο αγαπιούνταν, αποκτώντας ένα παιδί. Αλλά η Τζίνι δε μπορούσε να αντισταθεί στον πειρασμό της παράνομης σχέσης με έναν συμπρωταγωνιστή της στο πλατό, γεγονός που προκάλεσε την απόλυτη κατάρρευση στο γάμο της. Αντιλήφθηκε τις πράξεις της και τις συνέπειές τους, μόνο όταν ήταν πολύ αργά, κάτι που την οδήγησε στο ποτό και επηρέασε τη δουλειά της».

Η Ουίνσλετ, από την πλευρά της, αναφέρει: «Μοιάζει η Τζίνι να πίστευε ότι ήταν καλή ηθοποιός και θα έκανε καριέρα, αν δεν είχε καταστρέψει τον γάμο της, αλλά η άποψή μου είναι πως στην πραγματικότητα δεν ήταν ποτέ καλή. Η στιγμή αυτής της θλιβερής ανακάλυψης, ευτυχώς δεν ήρθε ποτέ. Κατά κάποιον τρόπο, αυτό κάνει την ιστορία ακόμα πιο τραγική.»

Η σανίδα σωτηρίας για τη Τζίνι έρχεται όταν γνωρίζει τον Μίκι, έναν όμορφο νεαρό πρώην ναυτικό που δουλεύει ως ναυαγοσώστης στην παραλία του Κόνι Άιλαντ, ενόσω προετοιμάζεται να πάρει Μάστερ στη δραματική τέχνη από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. «Το μεγάλο όνειρο του Μίκι είναι να γίνει θεατρικός συγγραφέας», λέει ο Τίμπερλεϊκ. «Λατρεύει όλα αυτά τα κλασικά κομμάτια τέχνης που έχουν έρθει στη ζωή μέσω του θεάτρου. Λόγω της φιλοδοξίας του, του αρέσει πολύ να παρατηρεί τους ανθρώπους και να αφουγκράζεται τον ανθρωπισμό όλων εκείνων που συμβαίνουν γύρω του. Νομίζω πως στο πίσω μέρος του μυαλού του, πιστεύει πως οι άνθρωποι που παρατηρεί θα μετατραπούν στους χαρακτήρες της σπουδαίας παράστασης που θα γράψει κάποια μέρα.»

Βιτόριο Στοράρο και Γούντι Άλεν: μία ασυναγώνιστη σύμπραξη Οσκαρικών γιγάντων

Η ατμόσφαιρα

Το Wonder Wheel σηματοδοτεί τη δεύτερη συνεργασία μεταξύ του Γούντι Άλεν και του βραβευμένου με Όσκαρ διευθυντή φωτογραφίας, Βιτόριο Στοράρο, μετά το Café Society. «Ο Βιτόριο είναι ένας ισότιμος συνεργάτης και ιδιοφυής καμεραμάν. Αισθάνομαι ειλικρινά ευγνώμων που συνεργάζομαι με κάποιον που δίνει τέτοια δυσθεώρητη θεατρικότητα στο πρότζεκτ», λέει ο Άλεν. Ενώ στο Café Society ο Στοράρο χρησιμοποίησε χρώμα για να διαφοροποιήσει την παρουσίαση της Νέας Υόρκης και του Χόλιγουντ, σε αυτή την ταινία πρότεινε στον Άλεν έναν ενιαίο οπτικό σχεδιασμό που περιελάμβανε αντιθέσεις στη χρωματική παλέτα των δύο βασικών πρωταγωνιστριών. «Πιστεύω πως το φως και το χρώμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν με τον ίδιο τρόπο, όπως οι μουσικές νότες ή οι λέξεις σε ένα σενάριο», λέει ο Στοράρο. Συνεχίζει: «Υπάρχει η φυσιολογία του χρώματος, όπου ένα πολύ ζεστό χρώμα ανεβάζει τον μεταβολισμό ή την αρτηριακή πίεση, ενώ ένα πολύ κρύο χρώμα τον κατεβάζει. Επομένως, ένωσα όλες τις ζεστές, χρωματικές μορφές -- το κόκκινο, το κίτρινο, το πορτοκαλί -- για την Τζίνι, και έδωσα στην Καρολίνα (Τζούνο Τεμπλ) μία συγκεκριμένη απόχρωση του ανοικτού μπλε. Τα δύο χρώματα μοιάζουν με δύο χαρακτήρες, και ο Μίκι βρίσκεται στη μέση.»

Στις 7 Δεκεμβρίου στους κινηματογράφους, από την ODEON

Σκηνοθεσία - σενάριο: Γούντι Άλεν
Παραγωγή: Λέτι Άρονσον, Έρικα Άρονσον, Έντουαρντ Ουόλσον
Ηθοποιοί: Κέιτ Ουίνσλετ, Τζάστιν Τίμπερλεϊκ, Τζιμ Μπελούσι, Τζούνο Τεμπλ
Μοντάζ: Αλίσα Λεπσέλτερ
Σχεδιασμός παραγωγής: Σάντο Λοκάστο
Φωτογραφία: Βιτόριο Στοράρο
Διάρκεια: 101’
Είδος: Δράμα
Διανομή: Odeon 


Στηρίξτε μας με το like σας!!!

Ακολουθήστε μας