Nov 21, 2017 Last Updated 12:49 PM, Nov 25, 2017

Η Τελευταία Πινελιά (Final Portrait)

Κατηγορία: Πάμε Cinema

Ο Τζέφρι Ρας δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας ως Αλμπέρτο Τζιακομέτι στο σκηνοθετικό κομψοτέχνημα του Στάνλεϊ Τούτσι.

Σύνοψη

To Final Portrait είναι η ιστορία της συγκινητικής και ιδιότυπης φιλίας μεταξύ του Αμερικανού συγγραφέα και θιασώτη της τέχνης, Τζέιμς Λορντ, και του παγκοσμίου φήμης ζωγράφου και γλύπτη, Αλμπέρτο Τζιακομέτι. Μέσα από την οπτική του Λορντ, θα έχουμε την ευκαιρία να λάβουμε πολύτιμες πληροφορίες για την ομορφιά, την απογοήτευση, την εσωτερικότητα και το χάος της καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Τοποθετημένο χρονικά το 1964, εν μέσω ενός βραχύβιου ταξιδιού του στο Παρίσι, ο Λορντ ποζάρει για ένα πορτρέτο στον Τζιακομέτι. Ο Τζιακομέτι τον διαβεβαιώνει πως η διαδικασία θα διαρκέσει μόλις λίγες ημέρες, οπότε ο Λορντ συμφωνεί –φτάνοντας, τελικώς, στο ερώτημα «Πόσο ακόμα μπορεί να συνεχιστεί αυτό;».

Λίγα λόγια για την ταινία

H Γκέιλ Ίγκαν ανέλαβε την παραγωγή του «Η Τελευταία Πινελιά» για λογαριασμό της Potboiler Productions, μαζί με τον Νικ Μπάουερ της Riverstone Pictures και τον Ιλάν Ζιράρ της Arsam International. Αποφάσισε να συμμετάσχει στο project όταν ο Στάνλεϊ Τούτσι της έδειξε το σενάριο που είχε γράψει, βασισμένο στα απομνημονεύματα του Τζέιμς Λορντ, «A Giacometti Portrait».

Στα απομνημονεύματα φιγουράρει η τελευταία συνάντηση ανάμεσα στον Αλμπέρτο Τζιακομέτι και τον Τζέιμς Λορντ, έναν νεαρό, πλούσιο Αμερικανό που είχε γίνει φίλος με τον καλλιτέχνη σε ένα από τα συχνά ταξίδια του στο Παρίσι. Το δίδυμο διατηρούσε φιλία για πάνω από δέκα χρόνια, όταν ο Τζιακομέτι ρώτησε τον Λορντ αν θα μπορούσε να ποζάρει για αυτόν σε αυτό που έμελλε να είναι το τελευταίο πορτρέτο που θα φιλοτεχνούσε.

Ο Τζιακομέτι υποσχέθηκε πως θα χρειαζόταν μόλις ένα απόγευμα, αλλά τελικά χρειάστηκαν 18 συνεδρίες. Η διαδικασία έλαβε τέλος όταν ο Λορντ έπεισε τον Τζιακομέτι πως δεν μπορούσε ούτε να προσθέσει, ούτε να αφαιρέσει τίποτα από τον καμβά του. Ο Τζιακομέτι έδωσε το πορτρέτο στον Λορντ όπως του είχε υποσχεθεί. Ήθελε να ζωγραφίσει άλλο ένα, αλλά απεβίωσε δύο χρόνια αργότερα, με αποτέλεσμα οι δύο άνδρες να μην ξανασυναντηθούν ποτέ. Ο πίνακας πωλήθηκε το 1990 για πάνω από 20.000.000 δολάρια.

Ο Τζιακομέτι ήταν ο αγαπημένος καλλιτέχνης της Ίγκαν, και όταν ανακάλυψε πως ο Τζέφρι Ρας είχε ήδη συμφωνήσει να πρωταγωνιστήσει, διάβασε το σενάριο με μεγάλη χαρά και προθυμία. Χαρακτηριστικά, θυμάται: «Ήταν τόσο όμορφα γραμμένο και έμοιαζε να έχει πιάσει την ουσία του τι σημαίνει να είσαι καλλιτέχνης. Το λάτρεψα, και ρώτησα τον Στάνλεϊ αν μπορούσα να τον βοηθήσω να το γυρίσει.»

Το υπόλοιπο cast συγκεντρώθηκε από την υπεύθυνη κάστινγκ, Νίνα Γκολντ, συμπεριλαμβανομένου και του Άρμι Χάμερ, που έμοιαζε η τέλεια επιλογή για να ενσαρκώσει τον Λορντ (αν και ο Τούτσι ήταν προβληματισμένος πως ίσως παραήταν όμορφος). Η Ίγκαν αναφέρει: «Ο Άρμι ήταν η τέλεια αντίθεση στον Τζιακομέτι του Τζέφρι. Συναντήθηκε με τον Στάνλεϊ, και αυτό ήταν: ο Άρμι ήταν μέσα. Ο Στάνλεϊ ήθελε πάρα πολύ η Ανέτ και η Καρολίν να ερμηνευτούν από Γαλλίδες ηθοποιούς. Ήμασταν απίστευτα τυχεροί που η Σιλβί Τεστί και η Κλεμάνς Ποεσί αμφότερες λάτρεψαν το σενάριο και συμφώνησαν να παίξουν στην ταινία».

Η Κλεμάνς Ποεσί λέει: «Εδώ και πολλά χρόνια είμαι ερωτευμένη με τη δουλειά του Τζιακομέτι, τόσο πολύ που σκεφτόμουν  πως μία ταινία για αυτή την πτυχή της ζωής του είναι εξαιρετική ιδέα. Η Καρολίν γνώρισε τον Τζιακομέτι και άρχισε να ποζάρει για αυτόν, και νομίζω πως ερωτεύτηκαν ένας τον άλλο παράφορα».

Η ταινία γυρίστηκε μόλις σε τέσσερις εβδομάδες στα στούντιο Twickenham και σε διάφορες τοποθεσίες του Λονδίνου, που αποτέλεσαν το σκηνικό για το Παρίσι του 1964. Ένα κομβικό σημείο ώστε να δουλέψει η ταινία ήταν η αναπαράσταση του ατελιέ του Τζιακομέτι, όπου λαμβάνει χώρα η πλειοψηφία της δράσης. Αυτό έγινε σε σκηνικό που κατασκευάστηκε αντί να συμβεί σε κάποιο πραγματικό ατελιέ που ίσως να ήταν μία φτηνότερη επιλογή.

Ο Στάνλεϊ Τούτσι σχολιάζει: «Ο Τζέφρι Ρας είναι ένας καταπληκτικός ηθοποιός που θαύμαζα πάντα. Φυσικά, όταν βλέπεις τον Τζέφρι παρατηρείς μία μακρινή ομοιότητα με τον Τζιακομέτι. Υπήρχαν ακόμη πολλά που έπρεπε να κάνουμε για να μοιάζουν ίδιοι, γιατί το σώμα του είναι διαφορετικό. Ο Τζέφρι είναι λεπτός και ξερακιανός, ενώ ο Τζιακομέτι ήταν κοντός, γεροδεμένος και μυώδης, οπότε πλατύναμε λίγο το πρόσωπο του. Επειδή ο Τζέφρι βυθίζεται στον χαρακτήρα που ερμηνεύει και είναι απίστευτα χαρισματικός και αστείος στην οθόνη, ήταν ο τέλειος άνθρωπος». Ο Άρμι Χάμερ συμπληρώνει: «Ο Τζέφρι πραγματικά είναι το τέλειο πρόσωπο για τον ρόλο για τόσους πολλούς λόγους. Το ότι, μετά κι από το μέικαπ, το πρόσωπο του είναι ολόιδιο με του Τζιακομέτι, είναι το λιγότερο. Πρόκειται για ένα εξωπραγματικό ταλέντο».

Ο Τζέφρι Ρας λέει: «Διάβασα το σενάριο και σκέφτηκα πως ήταν ένα μικρό διαμάντι. Ο Στάνλεϊ, κάτι πολύ κολακευτικό, είπε πως αυτό είναι κομμένο και ραμμένο για σένα και θέλω να το κάνεις. Είναι ένα όμορφο, πανέξυπνο κομμάτι καταγραφής των εμπειριών του Λορντ να ποζάρει για έναν άνθρωπο που ήταν ένα διάσημο σύμβολο στον τομέα της τέχνης του. Δίνει μία εξαιρετική εσωτερική ανάλυση των διλημμάτων στη δημιουργική σκέψη».

19 Οκτωβρίου στους κινηματογράφους από την  ODEON

Σκηνοθεσία – Σενάριο:  Στάνλεϊ Τούτσι
Παραγωγή: Γκέιλ Ίγκαν, Νικ Μπάουερ, Iλάν Γκιράρντ
Ηθοποιοί:  Τζέφρι Ρας, Άρμι Χάμερ, Κλεμάνς Ποεσί, Τόνι Σαλούμπ, Σιλβί Τεστί
Φωτογραφία: Ντάνι Κοέν
Μοντάζ: Καμίλα Τονιόλο
Σχεδιασμός παραγωγής: Τζέιμς Μέριφιλντ
Μουσική: Έβαν Λούρι 
Διάρκεια: 90’ 
Διανομή: Odeon
Είδος:Βιογραφία, Δραματική 

Στηρίξτε μας με το like σας!!!

Ακολουθήστε μας