Oct 23, 2017 Last Updated 7:39 AM, Oct 23, 2017

Ρένα Βλαχοπούλου: Ασυμβίβαστη, εκρηκτική, one woman show!!

Κατηγορία: Αφιέρωμα

Τη γνωρίσαμε γύρω στα 40 της, όταν απογειώθηκε η καριέρα της. Όλοι οι ρόλοι της αυτής της χρυσής δεκαετίας, εκεί βρίσκονταν ηλικιακά, άρα δικαίως στο μυαλό μας θα μείνει για πάντα ως μια «τρελή σαραντάρα»!

Γεννήθηκε στην Κέρκυρα το 1923. Ο παππούς της ήταν Κόντες, αλλά ο πατέρας της κόντρα στην αριστοκρατική καταγωγή του, ερωτεύτηκε και παντρεύτηκε την όμορφη οικονόμο του σπιτιού. Η μητέρα της φρόντισε η Ρένα να μάθει από μικρή όλες τις δουλειές του σπιτιού, καθάρισμα, μαγείρεμα, εφόδια απαραίτητα για κάθε κορίτσι της εποχής που αργότερα θα άνοιγε το δικό του σπίτι. «Έπεφτε πολύ καθάρισμα και πλύσιμο πιάτων από 5 χρονών» δήλωσε στο Ν. Χατζηνικολάου, ενώ δεν δίστασε να παραδεχτεί ότι ήταν πολύ κακή μαθήτρια στο σχολείο. Η Ρένα ήθελε και άλλα πράγματα στη ζωή της. «Ήμουν ανήσυχο πλάσμα, σωστός διάολος» (δήλωσε σε συνέντευξή της στη Ρούλα Κορομηλά), πείραζα τον κόσμο, του έπαιρνα το φαγητό απ΄τα χέρια και το έτρωγα εγώ». Τραγουδούσε από 7 χρονών.

Το όνειρό της ήταν ο κόσμος του θεάματος που τη μάγευε. Ξεκίνησε σπουδές στο Ωδείο, στα 16 της, και δουλειά σε ένα ζαχαροπλαστείο στη Σπιανάδα. Εκεί, το καλοκαίρι του 1938, γνωρίζει και τον πρώτο της έρωτα, τον ποδοσφαιριστή της ΑΕΚ Κώστα Βασιλείου. Μετά το γάμο τους, ένα χρόνο αργότερα, ανοίγει διάπλατα και η πόρτα προς την Αθήνα, με ότι αυτό συνεπάγεται για ένα νέο καλλιτέχνη. Δυνατότητες και ευκαιρίες να αποδείξει το ταλέντο του και να δοκιμαστεί στο δύσκολο και απαιτητικό κοινό της πρωτεύουσας, στην οποία ανθούσαν τα αναψυκτήρια, τα βαριετέ, το μουσικό θέατρο και η επιθεώρηση. Μίμης Τραϊφόρος, Σοφία Βέμπο, αδελφές Καλουτά, Σπάρτακος, είναι μόνο μερικά από τα «βαριά» ονόματα της καλλιτεχνικής σκηνής της εποχής. Η Ρένα όμως, είχε γεννηθεί show woman! Είχε μπρίο, ταλέντο και εξαιρετική φωνή. Το 1940, και ενώ ετοιμάζεται να βγει στη σκηνή, μαθαίνει ότι οι γονείς της σκοτώθηκαν σε βομβαρδισμό της Κέρκυρας από τους Ιταλούς. Εκείνη βγαίνει στη σκηνή, ερμηνεύει ένα τραγούδι και καταρρέει.

Τέσσερα χρόνια μετά το γάμο της, ερωτεύεται ξανά. Αυτή τη φορά πρόκειται για τον αρχηγό του ΠΑΟ και γιό τραπεζίτη, τον Γιάννη Κωστόπουλο. Εγκαταλείπει τη συζυγική εστία, «απήχθη εκουσίως» γράφουν οι εφημερίδες του 1943, προκαλώντας σάλο στα συντηρητικά ήθη της εποχής. Προχωρά στο δεύτερο γάμο της, ο οποίος θα διαρκέσει 3 χρόνια. Από κει και πέρα, παραμένει ελεύθερη για πολλά χρόνια, ζώντας τη ζωή της όπως ήθελε η ίδια, απελευθερωμένη από «πρέπει» και κοινωνικές συμβάσεις.

Γοήτευσε πολλούς άντρες, ανάμεσά τους και ο Σάχης της Περσίας, έζησε έρωτες, λαμπερή ζωή, δεν θέλησε ποτέ να αποκτήσει παιδιά, λάτρευε τη δουλειά της και το θέατρο, ενώ 20 χρόνια αργότερα παντρεύτηκε το Γιώργο Λαφαζάνη με τον οποίο έμεινε έως το τέλος της ζωής της.

Η ίδια, σε συνέντευξή της στον Τ. Κουίκ, δήλωσε: «δεν με παράτησε κανείς,

παράτησα εγώ (άντρες), αγάπησα, έκλαψα, αλλά δεν έδειξα την αγάπη μου, ήμουν αδιάφορη, βαριόμουνα..».

Το πρώτο της νούμερο στο θέατρο το οφείλει στην επιμονή του Νίκου Σταυρίδη. Ήταν τραγουδίστρια έως τότε και έβλεπε πολύ επιφυλακτικά το ενδεχόμενο να παίξει στη σκηνή. Το νούμερο ήταν απλό, θα καθόταν σε ένα καφενείο και ο Σταυρίδης από απέναντι θα της έκανε «κόρτε». Με τα πολλά την έπεισε. Ωστόσο, θέλοντας να δείξει ενθουσιασμό από το «κόρτε», έπεσε απ΄την καρέκλα, κάνοντας ένα θέατρο να πέσει κάτω απ΄τα γέλια! Από κει και πέρα, ο δρόμος άνοιξε διάπλατος.

Θεωρούσε τους θεατές συγγενείς της, οικογένειά της. Ποτέ δε ρώτησε τι νούμερο θα κάνει, απλά έπαιρνε το κείμενο, έκανε και «χάλια» νούμερα παραδέχτηκε στον Τ. Κουίκ. «Δεν ξέρω τι κάνω στη σκηνή, ότι θέλω κάνω, ότι μου έρθει» (Ρ. Κορομηλά). Με τους δημοσιογράφους βαριόταν λίγο, έτσι πολλές φορές όταν την καλούν στο τηλέφωνο για κάποια συνέντευξη, κάνει τη Φιλιππινέζα του σπιτιού!

Η ίδια περιέγραφε τον εαυτό της ως άνθρωπο απλό, καθημερινό, έκανε η ίδια τις δουλειές στο σπίτι, πήγαινε για ψώνια, μαγείρευε, πήγαινε στη λαϊκή,  μίλαγε με τον κόσμο, της εμπιστεύονταν τα προβλήματά τους, ζητούσαν τη γνώμη της. Η γειτόνισσα της διπλανής πόρτας. Δεν είχε άγχος και προβλήματα, «και τα καλά δεχούμενα και τα κακά δεχούμενα». «Είχε στενάχωρη καρδιά και ντέρτια δεν χωρούνε» που έλεγε και το τραγούδι της. Δεν σκεφτόταν το χτες, ξέχναγε τα πάντα και προχωρούσε. Από μικρή ήταν «ψεύτρα» και «παραμυθατζού», σκάρωνε ιστορίες για τον εαυτό της και την οικογένειά της, δεν αποκάλυπτε την ηλικία της, και δεν θεωρούσε ότι ήταν όμορφη. Η μεγάλη της αγάπη ήταν το ψάρεμα.

Το μεγάλο μπαμ στον κινηματογράφο έγινε το 1963, με το «Μερικοί το προτιμούν κρύο», όταν ο Δαλιανίδης την έχρισε πρωταγωνίστρια. Συνεργάστηκε με τη Φίνος αλλά και με τον Καραγιάννη, γυρίζοντας πολλές ταινίες τη δεκαετία του 1960, γεμάτες αστείρευτο χιούμορ και απίστευτες ατάκες.

Όπως και στην προσωπική της ζωή, έτσι και αρκετοί ρόλοι της στις ταινίες της έχουν μια αντισυμβατικότητα. Μια σαραντάρα που ψάχνει σύντροφο, αλλά όχι αυτόν που θα ταίριαζε στην ηλικία της κατά τα ήθη της εποχής. Θέλει να ερωτευτεί (άρα είναι μια τρελή σαραντάρα). Και το πετυχαίνει στο πρόσωπο του ρομαντικού, επίσης σαραντάρη Μπάρκουλη. Τρέχει σε ράλι για να ευχαριστήσει τον υποτιθέμενο γαμπρό, αλλά μένει μπουκάλα όταν εκείνος προτιμά τελικά την κόρη. Ως μοδίστρα γίνεται η madam Pelagie de Paris, ενώ από την ίδια ταινία έρχεται και θρυλική ατάκα: «Σούζι, τρως..Καί ψεύδεσαι και τρως». Η «κακιά πεθερά» Τασώ Καββαδία μένει στην ιστορία ως «κοκκάλω», ενώ η Σαπφώ Νοταρά ως γρουσούζα υπηρέτρια στη Χαρτοπαίχτρα, ακούει τα εξ’ αμάξης.

Ρίχνει άπειρες σφαλιάρες στο Βαγγέλη Σειληνό και το Χρόνη Εξαρχάκο, αυτοσχεδιάζει εκπληκτικά, χορεύει, τραγουδάει, φορά αποκαλυπτικά φορέματα που προβάλουν τα όμορφα πόδια της, τσαλακώνεται, αυτοσαρκάζεται. Είτε με ρόμπα και ρόλεϊ στα μαλλιά, είτε με μακριές απαστράπτουσες τουαλέτες στις οποίες ενίοτε μπερδεύεται και τρώει τούμπες, δε χάνει ποτέ το στυλ και το χιούμορ της.

Καθιέρωσε σχολή πάνω στον αυτοσχεδιασμό, δημιουργούσε το ρόλο έτσι ώστε να πατά πάνω της και όχι το αντίθετο, λατρεύτηκε όσο λίγες από τον κόσμο, ενώ ακόμα και σήμερα οι ταινίες της σημειώνουν υψηλά ποσοστά τηλεθέασης. Η μεγαλύτερη κωμική ηθοποιός που έβγαλε η Ελλάδα, η Ρένα θα είναι πάντα στην καρδιά μας με αγάπη. 


Στηρίξτε μας με το like σας!!!

Ακολουθήστε μας

Pin It

Φιλικα Site