Ταξίδι στα μαγευτικά Καλάβρυτα (pics) - e-Stage.gr
Apr 24, 2018 Last Updated 1:32 PM, Apr 24, 2018

Ταξίδι στα μαγευτικά Καλάβρυτα (pics)

Κατηγορία: Ταξιδέψαμε

Την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου μετά από ένα ταξίδι διάρκειας δυόμιση ωρών φτάσαμε στα όμορφα Καλάβρυτα.

Το ξενοδοχείο μας ήταν στην Ζαχλωρού, έναν παραδοσιακό οικισμό χτισμένο σε υψόμετρο 640 μέτρων μέσα στο φαράγγι του Βουραϊκού και σε απόσταση 12  χλμ, από τα Καλάβρυτα.

Λίγη ώρα αργότερα τακτοποιηθήκαμε στο δωμάτιο μας και ξεκινήσαμε για την Ιερά μονή Μέγα Σπηλαίου.  Όταν φτάσαμε το θέαμα μας εντυπωσίασε.Σε ένα πανέμορφο τοπίο, σε ύψος 924 μέτρων  αντικρίσαμε τη μονή που χτίστηκε το 362 στην είσοδο μιας φυσικής σπηλιάς.

Οι τοίχοι της εκκλησίας στο μοναστήρι είναι  καλυμμένοι με νωπογραφίες από το 1653  και η θέα από εκεί πάνω ήταν απλά εκπληκτική.

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε τον Τόπο θυσίας των Καλαβρύτων στο λόφο του Καπή. Στις 13 Δεκεμβρίου του 1943 ο γερμανικός στρατός κατοχής εκτέλεσε σχεδόν όλο τον αντρικό πληθυσμό από 14 ετών και πάνω και έκαψαν όλη την πόλη. Η πράξη αυτή ήταν μαζικά αντίποινα στην εκτέλεση 77 Γερμανών αιχμαλώτων,οι οποίοι είχαν συλληφθεί από τους αντάρτες κατά την διάρκεια της επιχείρησης "Καλάβρυτα".

Το Σάββατο γύρω στις 12:00 αναχωρήσαμε για το Δημοτικό μουσείο στα Καλάβρυτα, το οποίο έχει κηρυχθεί ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο.

Η εμπειρία που ζήσαμε  στο μουσείο ήταν μοναδική. Παρακολουθήσαμε video με μαρτυρίες ανθρώπων που επέζησαν, μας συγκίνησαν ιδιαίτερα οι φωτογραφίες των νεκρών των Καλαβρύτων που ανέρχονται γύρω στους 1390 και η φωτογραφία με τις δύο μαυροφορεμένες γυναίκες που έζησαν την απόλυτη φρίκη.

Το μεσημέρι ξεκινήσαμε με τον Οδωντοτό σιδηρόδρομο για το Διακοπτό ο οποίος εγκαινιάστηκε το 1896.

Οι γραμμές έχουν πλάτος 0,75μ. ,είναι οι μικρότερες σε πλάτος γραμμές της Ευρώπης και μέσα στις σιδηροτροχιές υπάρχει ένας οδοντωτός άξονας που επιτρέπει στο τρενάκι να ανέβει από το επίπεδο της θάλασσας στα Καλάβρυτα που έχουν υψόμετρο 750 μέτρα.

Στη διαδρομή διάρκειας μιας ώρας, διασχίσαμε τον Βουραϊκό ποταμό, ένα από τα ωραιότερα φυσικά αξιοθέατα της Ελλάδας, είδαμε καταρράκτες, βραχώδεις σχηματισμούς και περάσαμε μέσα από μια σήραγγα που λεγόταν "Πόρτες"

Την Κυριακή το πρωί επισκεφτήκαμε το Σπήλαιο των Λιμνών, απέχει μόλις 17χλμ από τα Καλάβρυτα και είναι ένα σπάνιο δημιούργημα της φύσης σε υψόμετρο 827 μέτρων.

Μπήκαμε από τεχνητή σήραγγα που κατέληγε στο δεύτερο όροφο και εκεί είδαμε Λαβυρινθώδεις διάδρομους, μυστηριώδεις στοές και περίεργους σταλακτικούς σχηματισμούς.

Το συνολικό του μήκος είναι περίπου 2χλμ και οι αλλεπάλληλες κλιμακωτές στους 3 ορόφους λίμνες του το καθιστούν μοναδικό στο είδος του στον κόσμο.

Το αξιοποιημένο μήκος του σπηλαίου είναι 500 μέτρα και στον κάτω όροφο βρέθηκαν απολιθωμένα οστά ανθρώπου και διαφόρων ζώων μεταξύ των οποίων και ιπποπόταμου. Φεύγοντας από το σπήλαιο σταματήσαμε για να αγοράσουμε  μέλι και συνεχίσαμε για μια βόλτα μέχρι το χιονοδρομικό κέντρο των Καλαβρύτων.

Λίγο πριν ξεκινήσουμε για την επιστροφή μας δεν παραλείψαμε να περάσουμε από τη μονή της Αγίας Λαύρας.

Το 1821 αποτέλεσε το κέντρο της εθνεγερσίας κατά των Τούρκων με την ύψωση του λάβαρου και την ορκωμοσία των αγωνιστών από τον Παλαιών Πατρών Γερμανό.

Η θέα από το μοναστήρι ήταν πραγματικά ανεπανάληπτη και μας άφησε με τις καλύτερες εντυπώσεις.

ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ
Σπήλαιο των Λιμνών
Αρχοντικό Παλαιολογίνας
Χιονοδρομικό κέντρο Καλαβρύτων
Τηλεσκόπιο Αρίσταρχος . Στην κορυφή του όρους Χέλμου σε ύψος 2.340 ,ένα από τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα της Ευρώπης με διάμετρο κατόπτρου 2,3 μ .
Ύδατα Στύγος.  Ένας εντυπωσιακός καταρράκτης σχηματίζεται από την πτώση νερών από 200 περίπου μέτρα και χύνονται στον ποταμό Κράθι.

PHOTO ALBUM

Στηρίξτε μας με το like σας!!!