Νίκος Παπάζογλου: Αυτά τα ξέρατε; (video) - e-Stage.gr
May 22, 2018 Last Updated 6:01 PM, May 22, 2018

Νίκος Παπάζογλου: Αυτά τα ξέρατε; (video)

Κατηγορία: Περί Mουσικής

Δεκατέσσερα μικροπράγματα (τα πιο σημαντικά) για το μεγάλο ταλέντο και την υπέροχη μουσική του Νίκου Παπάζογλου, εσείς τα ξέρατε;

Παπαζόγλιος λυγμός. Τροπικότητα και αυτή η ελπιδοφόρος μελαγχολία. Για τον Νίκο Παπάζογλου, την εμβληματική μορφή της Θεσσαλονίκης αλλά και του πολιτισμού της, ο οποίος δημιούργησε τη «Σχολή της Θεσσαλονίκης», μπορούν να γραφτούν ατελείωτες σειρές χωρίς όμως να καταφέρουν, καμιά τους, να περιγράψουν τη σπουδαία αυτή προσωπικότητα.

Για τους περισσότερους, ο Νίκος Παπάζογλου θεωρείται ένας εργάτης της μουσικής που δεν έμεινε μόνο στον ρόλο του δημιουργού ή του ερμηνευτή. Τα καλοκαίρια μαζί με τους συνεργάτες του έδινε συναυλίες σ΄ ολόκληρη την Ελλάδα, αρκετές φορές μάλιστα σε  περιοχές ξεχασμένες από τους υπόλοιπους καλλιτέχνες. Ήταν ο πρώτος τραγουδιστής που πήγε στην Κάρπαθο, στην Αστυπάλαια, στο Αγαθονήσι και στη Νίσυρο κάνοντας χιλιάδες φίλους σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.

Παρακάτω συγκεντρώσαμε 14 μικροπράγματα (τα πιο σημαντικά) για το μεγάλο ταλέντο και την υπέροχη μουσική του Νίκου Παπάζογλου, η οποία επηρέασε όσο λίγοι τόσο τους ακροατές όσο κι ένα μεγάλο πλήθος μουσικών

1. Τραγουδούσε στη «Ρέμβη», μια κοσμική ταβέρνα της Θεσσαλονίκης, όπου είχε σχηματίσει ορχήστρα, κι ο Παπάζογλου τραγουδούσε μέχρι τις 12 τη νύχτα τραγούδια για χορό.

2. Τα πρώτα τραγούδια που έχει γράψει, τα ερμηνεύει ο Πασχάλης, τον οποίον μάλιστα ο Παπάζογλου θα αντικαταστήσει στους Olympians.

3. Το στούντιο «Αγροτικόν» το είχε χρησιμοποιήσει ο Χατζιδάκης όταν ηχογραφούσε για το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Ένα μεσημέρι τον άφησε μόνο του για να πάει να πάρει τα παιδιά του από το σχολείο. Όταν επέστρεψε τον βρήκε να είναι στη μοκέτα, κάτω, και να κοιμάται.

4. Από τις πιο σημαντικές στιγμές της καριέρας του ήταν όταν το 1984, πήγε με την μπάντα του στην Αθήνα, νοίκιασε το Ζουμ και κάθε βράδυ ήταν εκεί ο Μάνος Χατζιδάκης και ο Rικ Rάιτ ο κιμπορντίστας των Πινκ Φλόυντ.

5. Στις αρχές της δεκαετίας του ’70, ο Παπάζογλου προσπαθεί να προωθήσει τη δουλειά του στην Ευρώπη περιοδεύοντας στη Γερμανία με το αμιγώς θεσσαλονικιώτικο  συγκρότημα Zealot(Ζηλωτής).

6. Ο σεισμός του 1978 στη Θεσσαλονίκη κατέστρεψε το σπίτι του Παπάζογλου και προκειμένου να προστατέψει την γυναίκα και τη νεογέννητη κόρη του τις στέλνει στην Αμερική σε συγγενικά πρόσωπα. Ο ίδιος θα βρεθεί στο Πήλιο, στο σπίτι του Διονύση Σαββόπουλου, μέχρι να φτιαχτεί το δικό τους σπίτι.

7. Εκεί ο συνθέτης γνώρισε ένα νεαρό όμορφο κορίτσι για το οποίο του δημιουργήθηκαν συναισθήματα. Η ιστορία λέει πως ο Παπάζογλου, προκειμένου να μην απατήσει την γυναίκα του και μην μπορώντας να αντέξει το μαρτύριο ενός μοιραία ανικανοποίητου έρωτα, μπήκε στο αυτοκίνητο του, αποφασισμένος να επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη. Στη διαδρομή η μελαγχολία και οι σκέψεις του χτύπησαν κόκκινο. Τότε έγραψε το τραγούδι «Αύγουστος»

Από την συναυλία του Νίκου Παπάζογλου στο Θέατρο του Λυκαβηττού τον Σεπτέμβριο του 1991. Δίπλα του στην κιθάρα ο Σωκράτης Μάλαμας.

8. Εκτός από τα πάρκα έπαιζε μουσική και στο πρώτο όροφο του Λευκού Πύργου. Ο Λευκός Πύργος, δεν είχε πόρτα και καθώς ήταν χωρίς ηλεκτρικό, όταν βράδιαζε ανάβανε κεριά.

9. Πέθανε από καρκίνο στις 17 Απριλίου 2011, λίγο καιρό μετά το θάνατο του συνεργάτη του, Μανώλη Ρασούλη.

10. Το 1993 διαμόρφωσε το πατρικό σπίτι της μητέρας του, στην παραλία των Νέων Επιβατών,σε μπάρ με το όνομα «Bahçe çiflik», το οποίο λειτούργησε o ίδιος μέχρι περίπου το 2003.

11. Ο Νίκος Παπάζογλου συμμετείχε σε πολλούς δίσκους που δημιουργήθηκαν στο studio «Το Αγροτικόν», στη Θεσσαλονίκη ως παραγωγός, ηχολήπτης, ενορχηστρωτής και μουσικός.

12. Είχε εξαιρετικά παιδικά χρόνια. Μεγάλωσε σε μια γειτονιά που ήταν καταπληκτική, ανάμεσα στη στάση Κολόμβου και στο διοικητήριο, με αλάνες γύρω γύρω, με άλογα –επειδή όλες οι μεταφορές γίνονταν με κάρα- με μια φέτα ψωμί και έπαιζε όλη μέρα.

13. Tις συναυλίες τις διοργάνωνε ο ίδιος. Όταν τα live δεν πήγαιναν καλά, έβαζε από την τσέπη του ενώ για πολλά χρόνια αναζητούσε ερασιτέχνες για την ορχήστρα του στις περιοδείες, γιατί δεν ήθελε επαγγελματική δεξιοτεχνία στα τραγούδια του. Προτιμούσε την ψυχή και τις αυθεντικές – πολλές φορές ακατέργαστες – εκτελέσεις.

14. Κομβικό σημείο στην καριέρα του αλλά και στη ζωή του αποτέλεσε η συνεργασία του με τον Σαββόπουλο στους Αχαρνείς όταν ο δεύτερος τον κάλεσε να συμμετάσχει στη χορωδία.

Η τελευταία συνέντευξη του Νίκου Παπάζογλου στη Βίκυ Φλέσσα

πηγή: mikropragmata.lifo.gr


 

 #Φιλικά Site

 

English Act

Tutoring Certificates Translations