Τα ξωτικά πήγαν παραλία. (J.R.R.TOLKIEN & HOWARD SHORE - e-Stage.gr
Nov 23, 2017 Last Updated 12:49 PM, Nov 25, 2017

Τα ξωτικά πήγαν παραλία. (J.R.R.TOLKIEN & HOWARD SHORE

Αγαπητό ημερολόγιο, το ότι θα έκανα κριτική στην θρυλική τριλογία του Tolkien, δεν το περίμενα ποτέ.

Νέοι, γέροι και παιδιά, δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην γνωρίζει και να μην θαυμάζει τις ιστορίες του τεράστιου γλωσσολόγου, καθηγητή και Ανθυπασπιστή, που με τις γνώσεις του δημιούργησε έναν κόσμο που άλλαξε για πάντα τον δικό μας.

Δεν είναι τυχαίο που εκατοντάδες παιχνίδια, επιτραπέζια και ηλεκτρονικά, έχουν δημιουργηθεί με βάση τον κόσμο και τις διηγήσεις του Tolkien. Πολλοί όμως από εμάς, μιλάω για τις γενιές του '90 και των '00, τον γνωρίσαμε πρώτα από τις ταινίες βασισμένες στα βιβλία του. Τις πρώτες μεγάλες προσπάθειες του Hollywood, να αποτυπώσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μία τόσο μεγάλη ιδέα.

Φυσικά η οπτική και μόνο αποτύπωση δεν θα μπορούσε να γίνει ρεαλιστική. Η μουσική σε ένα τέτοιο εγχείρημα είναι εξίσου, αν όχι πιο σημαντική, από την εικόνα. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που στις ταινίες τρόμου η μουσική και οι ήχοι έχουν τον πρωταρχικό ρόλο. Για αυτό το σκοπό προσλήφθηκε ο συνθέτης Howard Shore, για να επενδύσει ολόκληρη την τριλογία με τις μαγευτικές του ικανότητες.

Ο Ηoward Shore, δεν ενορχήστρωσε μόνο την μουσική για τον Άρχοντα, αλλά μετέπειτα θεώρησε τιμή να κάνει το ίδιο και στην τριλογία του Hobbit. Χρησιμοποίησε αληθινά όργανα και χορωδία για κάθε κομμάτι, χωρίς εξαιρέσεις. Το εγχείρημα αυτό ήταν μία δοκιμασία για την συνθέτη, αφού από την δεκαετία του 70, που ασχολήθηκε με την μουσική κινηματογράφου, το όνομά του είχε συνδεθεί με ταινίες τρόμου, κάτι αντίθετο στα επικά κομμάτια που καλούταν τώρα να ετοιμάσει.

Παρά τις δυσκολίες όμως το αποτέλεσμα βγήκε παραπάνω από μαγευτικό.

Τον Αύγουστο του 2000 προσλήφθηκε επίσημα και η πρώτη του κίνηση ήταν να δημιουργήσει ένα «leitmotif» για κάθε χαρακτήρα. Το «Leitmotif» είναι μία επαναλαμβανόμενη μουσική φράση που ακούγεται όταν η σκηνή της ταινίας επικεντρώνεται σε έναν χαρακτήρα. Έτσι μπορεί κάποιος να κατανοήσει ποιός πραγματικά είναι ο πρωταγωνιστής εκείνη την στιγμή.

Ο Shore αποφάσισε ότι δεν υπήρχε ιδανικότερη επιλογή από την Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λονδίνου, αποτελούμενη από 110 μουσικούς. Για κάθε ταινία οι ηχογραφήσεις υπολογίζονταν να κρατήσουν 6 εβδομάδες. Όμως η μουσική για το Two Towers, έπρεπε να είναι τόσο θεαματική, ώστε οι ηχογραφήσεις κράτησαν τον διπλό χρόνο. Απίστευτο να φανταστεί κανείς  πόσο ιδρώτα και χρόνο έδωσαν αυτοί οι άνθρωποι για 24 ώρες συνολικής μουσικής, και για τις 6 ταινίες!

Μακάρι να λατρεύει ο κόσμος την φαντασία όσο την λάτρεψαν αυτοί οι άνθρωποι. Καλή ακρόαση!


Στηρίξτε μας με το like σας!!!

Ακολουθήστε μας