Ελληνική μουσική - Βόλτα στην μαμά πατρίδα - e-Stage.gr
Nov 23, 2017 Last Updated 12:49 PM, Nov 25, 2017

Ελληνική μουσική - Βόλτα στην μαμά πατρίδα

Υπάρχουν ψυχές και ψυχές, αλλά όλες ενώνονται στο... μπουζούκι!

Σήμερα θα σας μιλήσω για την δική μας μουσική. Ελληνική μουσική εννοούμε αυτή που δημιούργησαν και δημιουργούν, επώνυμα ή ανώνυμα, ατομικά ή συλλογικά, στον ελλαδικό χώρο αλλά και εκτός, με συγκεκριμένο μοτίβο. Η ελληνική μουσική διαφοροποιείται ανάλογα με τις ιστορικές της περιόδους. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε απόλυτα σε ποιο βαθμό η ελληνική μουσική του σήμερα σχετίζεται με παλιότερες μορφές της, υποστηρίζεται όμως από πολλούς Έλληνες και ξένους μουσικολόγους. Φυσικά υπάρχει μια συνεχής εξέλιξη από την αρχαία ελληνική μουσική έως και το δημοτικό τραγούδι, η οποία μαρτυρείται, εκτός από τη γλώσσα, στο ρυθμό, τη δομή και τη μελωδία.

Από την αρχαία εποχή γνωρίζουμε ότι υπήρχαν αγώνες που οι ποιητές προσπαθούσαν να αναδειχθούν και να αποδείξουν την αξία τους. Μάλιστα υπήρχαν και οι αηδοί οι οποίοι με συνοδεία μουσικής σχεδόν μελοποιούσαν τα άσματα. Ακόμα, πολλοί θεοί της αρχαιότητας ήταν γνωστοί για τις δεξιότητές τους με την μουσική και τα όργανα. Ο Απόλλωνας είχε λύρα στο δάσος, ο Αρίωνας με την κιθάρα του στην ακροθαλασσιά. Μύθοι που φανερώνουν μια βαθιά πίστη στη δύναμη της τέχνης των ήχων και παραπέμπουν σε πεποιθήσεις για τις μαγικές ιδιότητες της μουσικής, κοινές σε όλους σχεδόν τους μουσικούς πολιτισμούς του κόσμου.

Λέγοντας βυζαντινή μουσική εννοούμε τη μουσική της Ορθόδοξης Ανατολικής Εκκλησίας, όπως διαμορφώθηκε στους βυζαντινούς χρόνους και μετά από την πτώση της βυζαντινής αυτοκρατορίας. Όπως οι περισσότερες μορφές τέχνης που έχουν σωθεί από εκείνη την εποχή, έτσι και η βυζαντινή μουσική εξυπηρέτησε βασικά την Εκκλησία και αποτελεί μια σύνθεση από αρχαία ελληνικά, στοιχεία και διάφορες ανατολικές μουσικές επιδράσεις

Σήμερα το πιο κλασσικό ελληνικό όργανο που ξέρει και ο ντόπιος και ο ξένος είναι το μπουζούκι. Με τον ιδικό του ήχο και την τεχνική του παιξίματός του, δίνει μία ιδιαίτερη αίσθηση σε οποιοδήποτε κομμάτι. Επίσης, στο εξωτερικό έγιναν γνωστοί πιο γρήγορα οι δίσημοι ρυθμοί των νησιών, παρά τα “βαριά” κομμάτια των ηπειρωτικών περιοχών.

Κάπως έτσι το 1890 ξεκίνησε και το ρεμπέτικο. Ξεκίνησε με θεματολογία τα ναρκωτικά και την παρανομία. Η κλασσική του εποχή άλλαξε λίγο τα δεδομένα, αφού από το 1922 εως το 40 που οι πρόσφυγες είχαν έντονη παρουσία, το πήραν και το έκαναν δικό τους με κάθε τρόπο. Εδώ επικρατεί κυρίως μουσική χωρίς στίχους και ο έρωτας και η δύσκολη ζωή. 

Από εκεί ήρθε το λαϊκό και μετά το έντεχνο... και τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Καλή ακρόαση!


Στηρίξτε μας με το like σας!!!

Ακολουθήστε μας