Sidebar

ΣΗΜΕΙΩΣΗ! Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies και παρόμοιες τεχνολογίες.

I understand
Παρουσιάσεις Βιβλίων

Μία παγωμένη νύχτα του Νοέμβρη, οι δρόμοι της εορταστικής πόλης οδήγησαν στην οδό Πεσμαζόγλου 5, στο Αίθριο του Αρσακείου Μεγάρου. Εκεί, πάνω από την ιστορική στοά του βιβλίου και το θέατρο τέχνης του Καρόλου Κουν. Βρεθήκαμε στην πόλη για τέχνη και καφέ.

Ο γνώριμος οικοδεσπότης  του κατάμεστου Polis Art café, Βασίλης Χατζηιακώβου, χρόνια άνθρωπος του βιβλίου, προλόγισε όπως πάντα τη βραδιά επισημαίνοντας πως στόχος των εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται είναι η προβολή νέων δημιουργών σε όλους τους τομείς.

Μιλώντας για τέχνη και συγκεκριμένα για θέατρο, ο κόσμος της θεατρολογίας ήταν εκεί. Μόνιμοι «κάτοικοι» του ΕΚΠΑ,  δημοσιογράφοι, φοιτητές, ηθοποιοί, καθηγητές.

Το βιβλίο της Ουρανίας Αναγνώστου για το θέατρο της Έλενας Πέγκα, ήδη παρουσιάστηκε από την ομάδα του e-stage. Πρόκειται για τη συνομιλία δύο συγγραφέων, όχι με την έννοια του διαλόγου, αλλά με τη μορφή μιας συνεργασίας-αφιερώματος. Είναι μια κατάθεση του έργου της Έλενας Πέγκα στο χώρο του θεάτρου, με κριτική ματιά της θεατρολόγου Ουρανίας Αναγνώστου, σαν καταστάλαγμα της μεταπτυχιακής της εργασίας. Με τη βοήθεια των καθηγητών της  η κυρία Αναγνώστου κατάφερε να αποδώσει λεπτομερέστατα τη διαδρομή της συγγραφέως και σκηνοθέτιδας Έλενας Πέγκα από το 1989 έως το 2014.  Μία φιλία, μία συνεύρεση, μία χημεία, ένα εγχειρίδιο χρήσιμο για όλους.

Οι ομιλίες στο πάνελ ξεκίνησαν με την ανάγνωση αποσπάσματος από το «Γυναίκα και λύκος» από την δημοσιογράφο Κάτια Δημοπούλου. Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο κριτικός και μελετητής Δημήτρης Τσατσούλης ο οποίος βίωσε από κοντά τη γέννηση αυτού του πονήματος και μας μετέφερε την αίσθηση του μεταμοντερνισμού της Έλενας Πέγκα, στη γραφή και τις σκηνοθεσίες της.

Ακολούθως ο καθηγητής φιλοσοφίας και θεάτρου Γιώργος Πεφάνης, μοιράστηκε τις σκέψεις του για το βιβλίο που μοιάζει να μην έχει επίλογο, αφήνοντας έτσι ανοιχτά ενδεχόμενα περαιτέρω πληροφοριών και μιας ατέρμονης συνομιλίας με το θέατρο που είναι μεγάλο σχολείο για τον άνθρωπο, επισημαίνοντας την έννοια της εκκρεμότητας ανάμεσα στη ζωή και τη σκηνή. « Περνώντας από το κείμενο στη παράσταση, η κα Αναγνώστου πραγματοποίησε μια αξιόλογη μελέτη για τη σύγχρονη ελληνική δραματουργία.»

Η κυρία Καίτη Διαμαντάκου, επίκουρη καθηγήτρια του τμήματος θεατρικών σπουδών, πλέκοντας το λόγο της όπως θαυμάσια ξέρει, μίλησε για ένα επίμοχθο θεατρολογικό έργο, αποτελούμενο από είκοσι κείμενα και δύο μονόπρακτα. Ένα σύνολο έργου που όπως προείπαμε κρατά 24 χρόνια.

Ο γνωστός χορογράφος και σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Ρήγος, μας μίλησε για τη γνωριμία του με την Έλενα Πέγκα το 1994 στη Λισαβόνα και την ανάμνηση των  συνεργασιών τους, με επτά έργα στο ενεργητικό τους.

Προτελευταία ομιλήτρια η μία τιμώμενη της βραδιάς, η συγγραφέας Ουρανία Αναγνώστου, μίλησε για το εδώ και τώρα της Έλενας Πέγκα, για την αμεσότητα που την χαρακτηρίζει και για τα κύρια χαρακτηριστικά της γραφής της που είναι τα ερωτήματα φιλοσοφικής φύσης και η θέση της υπέρ του γυναικείου φύλου. Η κα Αναγνώστου επισήμανε πως στόχος της ήταν να ξεκλειδώσει τα κείμενα της Πέγκα και να τα παρουσιάσει πιο προσιτά στο θεατρόφιλο κοινό.

Τέλος η Έλενα Πέγκα, συγκινημένη και λιτή, ευχαρίστησε τους παρευρισκόμενους, τους καθηγητές της και τους τέσσερις επιμελητές του βιβλίου.

«Το θέατρο της Έλενας Πέγκα» από την Ουρανία Αναγνώστου, αποτελεί μια μονογραφία όπως λέχθηκε από τους ειδικούς, στην επιστήμη του θεάτρου. Το βιβλίο κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική και αξίζει πολλές αναγνώσεις.


Στηρίξτε μας με το like σας!!!

Pin It

Προτεινόμενα Video

 

 


#ΦΙΛΙΚΑ SITE

Στηριξτε μας με το like σας!!!

 

Social

Φόρμα Επικοινωνίας

  • ΝΕΑ ΑΡΘΡΑ

  • ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

Loading
Loading