Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει…» Είδαμε τον «Ορέστεια» του Αισχύλου στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου! - e-Stage.gr
Feb 24, 2018 Last Updated 7:56 PM, Feb 24, 2018

Rockland #18 - Breathe

Σήμερα δε θα παρουσιάσω ένα τραγούδι, αν και επέλεξα το αγαπημένο μου, που με ξεσηκώνει...

Δισκο...πολις - Latin

Από τις αρχές του 1985, ο Γιώργος Νταλάρας έκανε μια αναφορά σε κάθε ευκαιρία στα...

Γιάννης Βενιαμίν - Πλατωνικό

Ο Γιάννης Βενιαμίν παρουσιάζει το καινούργιο του τραγούδι με τίτλο “Πλατωνικό” που κυκλοφορεί σαν ανεξάρτητη παραγωγή...

Εσείς τι λέτε; Ποιος θυμάται το τηλεπαιχνίδι της ΕΡΤ; (video)

Δώρα σε δραχμές, Άννα Βίσση με αφάνα και Νίκος Καρβέλας να ροκάρει στο πιάνο!

Ο Έλληνας σχεδιαστής Βασίλης Ζούλιας μιλά στην εκπομπή «RealtaLK» αποκλειστικά στο Novalifε! (video)

Την Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου στις 22.30 έρχεται στην εκπομπή «RealtaLK», αποκλειστικά στο Novalifε, ο Έλληνας...

«Ο Καναδάς είναι ένα συναίσθημα που δε μοιάζει με καλοκαίρι σε ελληνικό νησί» Πρώτες φωτογραφίες από…

Στις 5 Μαρτίου στο φιλόξενο θέατρο ΜΠΙΠ στην Κυψέλη, θα κάνει πρεμιέρα η καινούρια παράσταση με τίτλο «Ο...

 

Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει…» Είδαμε τον «Ορέστεια» του Αισχύλου στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου!

κατάμεστο θέατρο της Επιδαύρου, θα ερχόμουν σε επαφή με τη σκηνοθετική ματιά του Γιάννη Χουβαρδά. Αυτή τη φορά είχα έναν σοβαρό λόγο που δεν με άφηνε να αποκλίνω της πορείας μου… Και αυτός ο λόγος λέγεται Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, καθώς δηλώνω ανελλιπώς εδώ και χρόνια πιστή του θαυμάστρια. Από ΄κει και πέρα, το όνομα του Χουβαρδά είχα αντιληφθεί εδώ και καιρό ότι προκαλεί αντιφατικά συναισθήματα. Από τη μία πλευρά να διαβάζω διθυραμβικές κριτικές για τις θεατρικές του δουλειές στο Τύπο, ενώ από τη πλευρά του θεατρόφιλου κοινού υπάρχουν άλλοι που εκθειάζουν τις παραστάσεις του και άλλοι που, παρόλο που αντιμετωπίζουν με καχυποψία κάθε θεατρική του πρόταση, τρέχουν να την παρακολουθήσουν καθώς με έναν ανεξήγητο τρόπο – που μόνο ο ίδιος το πετυχαίνει - καταφέρνει να γίνεται το «talk of the town» της θεατρικής Αθήνας. Ίσως τελικά να συγκαταλέγεται στη κατηγορία των καλλιτεχνών που απλά «λατρεύεις να μισείς»… Αυτό το καλοκαίρι μέσω της «Ορέστειας» έμμελε να βγάλω και ‘γω τα δικά μου συμπεράσματα για τον Γιάννη Χουβαρδά. Στο θεατρικό πεδίο του σκηνοθέτη, η τριλογία του Αισχύλου – που συμπεριλαμβάνει τα έργα «Αγαμέμνων», «Χοηφόροι» και «Ευμενίδες» - έκανε πρεμιέρα στις 8 Ιουλίου στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, καταχειροκροτήθηκε και εώς τα τέλη του Σεπτέμβρη συνεχίζει αγέρωχη τη περιοδεία της στις μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας.

Ένα από τα πιο σπουδαία πράγματα που έμαθα από τη δασκάλα μου, κ. Λαλούλα Χρυσικοπούλου σε ένα σεμινάριο σκηνογραφίας – ενδυματολογίας που παρακολούθησα πριν περίπου δύο χρόνια, είναι ότι όταν ένας σκηνοθέτης δεν πραγματοποιεί το ανέβασμα του έργου όπως ακριβώς του υπαγορεύει το κείμενο που κρατάει στα χέρια του, αλλά αποφασίζει να αλλάξει ή να «διαμορφώσει» το περιεχόμενο του, τότε θα πρέπει να επισημαίνει πως δεν πρόκειται για το ίδιο το έργο καθαυτό, αλλά για μια καινούργια ανάγνωση που βασίζεται πάνω στη κεντρική ιδέα του πρωτότυπου. Αν υποθέσουμε λοιπόν ότι κάτι τέτοιο έμαθα να το παρατηρώ έντονα και να συνειδητοποιώ τη σημασία του από τότε, αυτό ήταν το πρώτο «ατόπημα» του σκηνοθέτη που συμπέρανα – όχι ότι είναι ο μόνος, αυτό το βλέπουμε κατά κόρον - καθώς πρόκειται για μια συμπύκνωση της Ορέστειας, αφού δεν «ακουμπάει» εκατό τοις εκατό στην αρχική ανάγνωση της. Όμως δεν ήταν αυτό που πρακτικά με χάλασε κατά τη διάρκεια της βραδιάς, ούτε και το γεγονός ότι όλη η «ατμόσφαιρα» σε μετέφερε την εποχή του 1940: το σκηνικό της Εύας Μανιδάκη σε παρέπεμπε σε ένα σαλόνι δεκαετίας ’40 με ’50 και σε συνδυασμό με μια αλλόκοτη, σουρεαλιστική ντουλάπα – κουτί του χρόνου που βρισκόταν στο βάθος του θεάτρου, αυτή έπαιξε το δικό της, ιδιαίτερα καθοριστικό, ρόλο καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης.

Υπήρξαν όμως πράγματα που πραγματικά δεν κατάλαβα το λόγο που έπρεπε να συμβούν, ερμηνείες που, κατά την προσωπική μου άποψη πάντα, πέρασαν απαρατήρητες, στιγμές που βαρέθηκα και χωρίς να το καταλάβω καλά-καλά, το μυαλό μου είχε αφαιρεθεί και κοιτούσα το φεγγάρι και πολύ ταπεινά και ειλικρινά, σκέφτηκα πως ίσως και να είμαι πολύ «μικρή» (και δεν το λέω με καμία διάθεση ειρωνείας) για να κατανοήσω αυτό που κουβαλά ο Χουβαρδάς στο δικό του μυαλό και επιθυμεί να μεταλαμπαδεύσει στο κοινό του. Γι’ αυτό και δεν καταλαβαίνω τον λόγο που έπρεπε να δω τον Αγαμέμνονα (Νίκο Κουρή) με την πετσέτα – «φακιόλι» στο κεφάλι και ας ήξερα ότι ήταν μια ένδειξη φροντίδας της οικοδέσποινας και βασίλισσας Κλυταιμνήστρας (Καριοφυλλιά Καραμπέτη), επειδή ο στρατηλάτης σύζυγός της επέστρεψε από τον πόλεμο. Δεν καταλαβαίνω γιατί έπρεπε να ακούσω δεκαπέντε χιλιάδες φορές το «Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει» για να κατανοήσω τη τραγικότητα της κατάστασης, σε σημείο που η επανάληψη του στρατιωτικού εμβατηρίου καταντούσε σχεδόν εκνευριστική και ανούσια. Δεν καταλαβαίνω γιατί ο Αγαμέμνονας, ο οποίος έφερε την Κασσάνδρα στο παλάτι σαν πολύτιμη λεία, έπρεπε ανά διαστήματα να τη φιλάει στο στόμα παθιασμένα ….γιατί μάλλον έτσι του «κάπνισε». (αν υπάρχει, παρακαλώ κάποιος που παρακολούθησε τη παράσταση ας μου εξηγήσει τον λόγο). Όπως, επίσης, δεν καταλαβαίνω γιατί η Κασσάνδρα αφήνιαζε σαν λυσσασμένο άλογο όταν διαισθανόταν την πυκνότητα των ραδιοκυμάτων αλλά και για ποιο λόγο ακολουθούσαν όλοι την ίδια «τακτική» και αντιδρούσαν σαν να τους διαπερνούσε ηλεκτρικό ρεύμα.

Ωστόσο ήταν πολύ περίεργο να παρακολουθώ μια παράσταση που συνολικά δεν με κέρδισε αλλά να ξεχωρίζω ηθοποιούς, από τους οποίους θεωρώ ότι ο σκηνοθέτης κατάφερε μεμονωμένα να αξιοποιήσει σε μεγάλο βαθμό το εύρος των υποκριτικών τους δυνατοτήτων. Βρήκα πολύ αξιόλογες τις ερμηνείες του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, της Καριοφυλλιάς Καραμπέτη και του Ιερώνυμου Καλετσάνου και αυτές τελικά είναι που θα μου μείνουν στο μυαλό, αν ποτέ χρειαστεί να απαριθμήσω τα θετικά αυτής της παράστασης. Αντίθετα, εκείνη του Νίκου Κουρή θα τη προτιμούσα περισσότερο «εσωτερική» και λιγότερο στομφώδη. Δυστυχώς, απογοητεύτηκα από τη σκηνή της αναγνώρισης Ορέστη – Ηλέκτρας, όπως και με τη παρουσίαση της δίκης του Ορέστη, η οποία - αν και πιστεύω πως φιλότιμα προσπάθησε να μου αφήσει μια συμπαθητική ανάμνηση – χάθηκε εντούτοις κάπου ανάμεσα στο υπερβολικό λαμέ των κοστουμιών της θεάς Αθηνάς (Στεφανία Γουλιώτη) και στην υποκριτική υπερβολή των περισσότερων ερμηνειών αλλά κυρίως της Πυθίας (Άλκηστη Πουλοπούλου), η οποία είχε οριστεί να πηγαινοέρχεται ανεξέλεγκτα στη σκηνή. Στα θετικά της υπόθεσης, το γεγονός ότι ο Χουβαρδάς, από την αρχή ως το τέλος, εκμεταλλεύτηκε σκηνοθετικά με μαεστρία όλο το χώρο – και όχι μόνο το χώρο της σκηνής – για να παρουσιάσει την «Ορέστειά» του.  

Συντελεστές

Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Κίνηση: Σταυρούλα Σιάμου
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Μακιγιάζ: Άννα Μπαλτζή
Κομμώσεις: Θοδωρής Χριστοδούλου
Φωτογραφίες: Έφη Γούση
Video trailer: Μιχάλης Κλουκίνας
Βοηθοί σκηνοθέτη: Σύλβια Λιούλιου , Νικολέτα Φιλόσογλου
Βοηθός σκηνογράφου: Θάλεια Μέλισσα
Βοηθός παραγωγής: Αλεξάνδρα Μουζακίτη
Διεύθυνση παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα
Παραγωγός: Γιώργος Λυκιαρδόπουλος

Διανομή

Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης (Ορέστης)
Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Κλυταιμνήστρα)

Νίκος Κουρής (Αγαμέμνων, Τροφός)

Στεφανία Γουλιώτη (Ηλέκτρα, Αθηνά)
Νίκος Ψαρράς (Απόλλων, Πυλάδης)

Άλκηστις Πουλοπούλου (Κασσάνδρα, Πυθία)

Δημήτρης Παπανικολάου (Αίγισθος)
Ιερώνυμος Καλετσάνος (Κήρυκας)

Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης (Φύλακας)

Σύρμω Κεκέ (Κορυφαία)

Χριστίνα Μαξούρη (Κορυφαία, Δούλα)
Πολύδωρος Βογιατζής (Κορυφαίος)

 

Αναλυτικό Πρόγραμμα Περιοδείας |  Καλοκαίρι 2016  | ΟΡΕΣΤΕΙΑ

ΙΟΥΛΙΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 8 ΙΟΥΛΙΟΥ-  ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΙΟΥΛΙΟΥ-  ΕΠΙΔΑΥΡΟΣ
ΤΕΤΑΡΤΗ 13 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΔΕΛΦΟΙ
ΠΕΜΠΤΗ 14 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΒΟΛΟΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ 18 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΡΕΘΥΜΝΟ
ΤΡΙΤΗ 19 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΧΑΝΙΑ
ΤΕΤΑΡΤΗ 20 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 22 ΙΟΥΛΙΟΥ – ΧΑΛΚΙΔΑ
ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΙΟΥΛΙΟΥ -  ΔΙΟΝ
ΤΡΙΤΗ 26 ΙΟΥΛΙΟΥ- ΛΑΡΙΣΑ
ΤΕΤΑΡΤΗ 27 ΙΟΥΛΙΟΥ -  ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΠΕΜΠΤΗ 28 ΙΟΥΛΙΟΥ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29 ΙΟΥΛΙΟΥ -  ΚΑΒΑΛΑ
ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΙΟΥΛΙΟΥ -  ΚΑΒΑΛΑ

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
ΤΡΙΤΗ 2 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ – ΚΑΛΑΜΑΤΑ
ΤΕΤΑΡΤΗ 3 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ – ΟΛΥΜΠΙΑ
ΠΕΜΠΤΗ  4 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ – ΠΑΤΡΑ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 5 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ – ΠΑΤΡΑ
ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ - ΑΝΔΡΟΣ

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
ΔΕΥΤΕΡΑ 5 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ – ΕΛΕΥΣΙΝΑ

Διάρκεια παράστασης: 2 ώρες και 15 λεπτά


Στηρίξτε μας με το like σας!!!

 

Το χάσαμε το κορμί πατριώτες, η Emily Ratajkowksi παντρεύτηκε (pics)

Μετά από μόλις δύο μήνες σχέση με τον παραγωγό και ηθοποιό Σεμπάστιαν Μπίαρ ΜακΚλάρντ

Τους άφηνε συνεχώς αέρια «θανάτου» και το αεροπλάνο έκανε αναγκαστική προσγείωση! (video)

Τι κάνεις όταν ο συνεπιβάτης σου "αερίζεται" χωρίς σταματημό; Όταν ακόμα και αν του το...

Ασφάλισε την «όπισθεν» της! Εμάς πάντως και ανασφάλιστη μας αρέσει! (video/pics)

Η Sol Perez δεν είναι τόσο διάσημη για τις μετεωρολογικές της προβλέψεις, όσο για τα...

«Κινηματογραφική» έκρηξη βυτιοφόρου LPG σε αυτοκινητόδρομο (video)

Εικόνες βιβλικής καταστροφής ακολούθησαν την ανατροπή ενός βυτιοφόρου που μετέφερε LPG σε αυτοκινητόδρομο της Κίνας. 

Κομψή θεατρίνα την νύχτα η Αθήνα κρατά της ζωής τον ρυθμό! (video)

Το φιλμ μικρού μήκους «City of Athens - A Portrait of a Changing Metropolis» είναι μια απεικόνιση της πρωτεύουσας κυρίως απ' τις ταράτσες των...

Μια τροπική ζούγκλα στα Χανιά! Απίστευτο και όμως ελληνικό! (pics)

Ένα μοναδικής ομορφιάς τοπίο, πολύ κοντά στα Χανιά, κατέγραψε με τον φακό του ο Χανιώτης...

Πάμε ράφτινγκ; Έξι κορυφαίοι προορισμοί για ράφτινγκ (pics)

Από τον Άραχθο και το Βοϊδομάτη, στους Λούσιο και Αχέροντα! Έξι ποταμοί της Ελλάδας, εκτός...

Μετέωρα: Μεγαλείο και δέος (pics)

Χρονολογούνται περίπου πριν από εξήντα εκατομμύρια χρόνια. Στη συνέχεια η φύση ανέλαβε τον ρόλο του...

Μπριζολοφουσκώματα!

Μια μπριζόλα όχι όπως όλες οι άλλες! Διαβάστε την συνταγή και φτιάξτε την με πολύ αγάπη γιατί μόνο έτσι θα σας...

«Λεμονάδα» με ρύζι και κοτόπουλο

Μαμαδίστικο λαχταριστό φαγάκι μας ετοίμασε σήμερα η κουζίνα και σας παρακαλώ να το εκτελέσετε κατά...

Ρολάραμε το μοσχάρι σε μαύρο πέπλο και σας κερνάμε νοστιμιά!

Φαγητό για να ζαλιστείτε σήμερα! Θα χορτάσει το μάτι και το στομάχι σας και ο...

Την έκανα με τα κρεμμυδάκια!

Επική κρεμμυδόπιτα με ενα νόστιμο και εύκολο τρόπο... Αξίζει λίγο δάκρυ παραπάνω γιατί το αποτέλεσμα...

#Εναλλακτική Σκηνή

#Βιβλίο

#Τέχνες & Πολιτισμός

Χορηγός Επικοινωνίας

 #Φιλικά Site

 

English Act

Tutoring Certificates Translations