Oct 22, 2017 Last Updated 1:56 AM, Oct 22, 2017
Παρουσίαση - Διάλεξη με θέμα "Odyssea παρελθόν και μέλλον"

Ο Μη Κυβερνητικός Οργανισμός ODYSSEA CLUB, με πολιτιστικό, πολυπολιτισμικό, ανθρωπιστικό, αθλητικό...

Διορατικές διαδρομές - Ατομική έκθεση ζωγραφική στη Dépôt Αrt gallery

Η Dépôt Art gallery (Νεοφύτου Βάμβα 5, Κολωνάκι) εγκαινιάζει την Τρίτη 17 Οκτωβρίου και ώρα 8μ.μ. έως 11:30μ.μ. την ατομική έκθεση του...

Έκθεση ζωγραφικής «ΚΥΚΛΑΔΕΣ» του Δημοσθένη Κοκκινίδη στο Γιαπί της ΑΚΤ-ΕΙΝ στο Κορωπί

Το Σάββατο 14 Οκτωβρίου η Ακτ-ειν εγκαινιάζει στον χώρο πολιτισμού «Γιαπί» την έκθεση...

«42 μίλια δρόμος» - Ειρήνη Παγώνη - Λούτη

Το φιλότεχνο κοινό θα έχει την ευκαρία να επισκεφτεί με ελεύθερη Είσοδο την ατομική έκθεση της...

Γιάννης Σπυρόπουλος – Εοζέν Αγκοπιάν Αφαίρεση Απόκρυψη & Αποκάλυψη στο Radisson Blu Park Hotel, Athens

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ» και με αφορμή τον εορτασμό των 40 ΧΡΟΝΩΝ από την ίδρυση του ξενοδοχείου, παρουσιάζει την έκθεση δύο μεγάλων καλλιτεχνών, του Γιάννη Σπυρόπουλου και της Εοζέν Αγκοπιάν. Τα έργα του Γ. Σπυρόπουλου που θα παρουσιαστούν στην έκθεση προέρχονται από το Ίδρυμα Γιάννη και Ζωής Σπυροπούλου και καλύπτουν την περίοδο 1954-1980 ενώ τα έργα της Ε. Αγκοπιάν καλύπτουν την περίοδο 2007-2015. Δάσκαλος της αφαίρεσης ο Σπυρόπουλος και fiber artist με αγάπη στην αφαίρεση η Αγκοπιάν, συνυπάρχουν αρμονικά στις εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου και συνομιλούν μέσα από μια ιδιάζουσα εικαστική συγγένεια που παρατηρείται στη γραφή τους.

Ο Γιάννης Σπυρόπουλος υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους εκφραστές της αφαίρεσης στην Ελλάδα. Η αφετηρία του είναι αρχικά νατουραλιστική και σταδιακά ανελίσσεται σε μια συνειδητή πορεία προς τις ακραίες κατακτήσεις της αφαίρεσης. Οι τρεις πρώτες περίοδοι της ζωγραφικής του εντοπίζονται στα νεανικά έργα της περιόδου (1940-1950) με σαφείς επιδράσεις από τον P. Cézanne και με θεματολογικές ενότητες τα πορτραίτα, τις νεκρές φύσεις και την τοπιογραφία.

Σημαντική είναι η τέταρτη φάση της ζωγραφικής του ανέλιξης (1951-1955) όπου στη θεματολογία του κυριαρχεί το ναΐφ Ελληνικό νησιώτικο τοπίο, χρησιμοποιώντας τη θέαση από ψηλά (bird’s eye view), ενώ ταυτόχρονα άλλοτε ελαχιστοποιεί και άλλοτε εξαφανίζει τον ορίζοντα. Στην επόμενη περίοδο (1956-1958) εμφανείς είναι οι κυβιστικές του αναζητήσεις με ολιγοχρωμίες, η εξαφάνιση του νατουραλιστικού στοιχείου, το πέρασμα από την αφαιρετικότητα στην αφαίρεση και η υιοθέτηση μιας πιο έντονης χειρονομιακής γραφής. Έχοντας αφομοιώσει την αρχιτεκτονική της φύσης προχωρεί σε μια διείσδυση από την επιφάνεια στο βάθος. Το 1960 βραβεύεται στην Μπιενάλε Βενετίας, αρχίζει να δημιουργεί έργα μεγαλύτερης κλίμακας και γενικότερα καταξιώνεται στην αφαίρεση παγκοσμίως. Ακολουθεί η περίοδος της εκρηκτικής ζωγραφικής χειρονομίας, οι συνθέσεις των μεγάλων κηλίδων (1961-1962) αλλά και η περίοδος των φωτεινών σκοταδιών (1963-1964), έργα που γίνονται πεδίο αυτοσυγκέντρωσης και περισυλλογής με ολιγοχρωμίες και με έντονο το παιχνίδι φωτός-σκιάς. Στα επόμενα χρόνια (1965-1974) σημειώνεται μια ποσοτική αύξηση στα κολλάζ που ο καλλιτέχνης επεξεργάζεται με συνεχείς επεμβάσεις ενώ το στοιχείο του κύκλου ολοένα και συχνότερα εμφανίζεται στα έργα του δίνοντας συμβολιστικές προεκτάσεις. Η τελευταία περίοδος της δουλειάς του (1976-1987) ξετυλίγεται στο σπίτι-μουσείο της Εκάλης με έργα μικρότερης κλίμακας χρησιμοποιώντας τις τεχνικές του κολλάζ, του καψίματος, τις χαράξεις, τις επιζωγραφήσεις, και τα κοψίματα.  Ο Γιάννης Σπυρόπουλος δίδαξε την αφαίρεση και αποκαλύπτει την εικόνα της δημιουργίας στον εσωτερικό χώρο της ζωγραφικής με τους αριστουργηματικούς χειρισμούς των υλικών και του φωτός.

Η Εοζέν Αγκοπιάν ανήκει στη γενιά του ’80. Fiber artist αλλά και λάτρης της αφαίρεσης, χρησιμοποιεί ισότιμα τα παραδοσιακά μέσα ζωγραφικής όπως λάδια, ακρυλικά, κάρβουνα μαζί με ίνες χρωματιστής κλωστής και επιζωγραφισμένα κομμένα υφάσματα για να προτείνει την δική της εικαστική εκδοχή. Η καθαρότητα του χρώματος που διακρίνει τις κλωστές λειτουργεί σαν φυσική γραμμή ενώ το πλέξιμο των χρωματιστών νημάτων, λειτουργεί σαν φίλτρο, δημιουργώντας επίπεδα και αποδίδοντας την τρίτη διάσταση. Στη συνέχεια ράβει και πλάθει τον καμβά μαζί με το ζωγραφικό έργο, ενοποιώντας την όλη σύνθεση.  

Η θεματογραφία της προέρχεται από έναν άλλο κόσμο, όχι απαραίτητα γήινο, έναν Πλατωνικό χώρο, με εικόνες δανεισμένες από το σύμπαν και τη κοσμολογία. Στις ενότητες  Invisible Threads (1991-1993), Epanasyndesis (1993-1995), Cords (1995-2003), Under thread (2004-2008), Double Space (2011-2012), Traverse (2012-2015) χαρακτηριστικές είναι οι δράσεις που επικρατούν στην επιφάνεια του τελάρου. Σιωπές, μνήμες, εσωτερικό φως, εναλλασσόμενες ενέργειες. Μέσα από το χρώμα και τις κλωστές προσπαθεί να ενώσει το ορατό με το αόρατο. Οι πίνακες της είναι δουλεμένοι με πολλές στρώσεις χρώματος που απλώνει άλλοτε οριζόντια άλλοτε κάθετα άλλοτε προς πάσα κατεύθυνση, καλύπτοντας τον ήδη προετοιμασμένο καμβά. Χτίζει σταδιακά τα έργα της δουλεύοντας άλλοτε προσθετικά και άλλοτε αφαιρετικά και επαναπροσδιορίζει την εικόνα ανάμεσα στην εξαφάνιση και την επανεμφάνισή της. Δημιουργεί μια νέα πραγματικότητα μέσω μιας χειρονομιακής αφαίρεσης, χωρίς προηγούμενο σχεδιασμό, χωρίς συγκεκριμένη σύνθεση, με έλεγχο του τυχαίου. Τα χρώματά της είναι λαμπερά, δανεισμένα από ημιπολύτιμους λίθους, όπως το κόκκινο του τιτανίτη, το βιολετί του αμέθυστου, το γκρι του τεκτίτη, το πράσινο του ανδραδίτη, το μπλε του ιάσπη, τα οποία διαθλούν το φως και στο τέλος αφήνουν ένα ημιδιαφανές πέπλο χρώματος, ένα δίχτυ, μια διαφάνεια που εν μέρει καλύπτει ή αποκαλύπτει ότι ήδη υπάρχει από κάτω. Η γοητεία των έργων της Εοζέν Αγκοπιάν  είναι κάτι σαν μουσική, ενεργοποιεί τις αισθήσεις μας και λειτουργεί σαν αιώρηση ανάμεσα στο είναι και στο μη είναι.

Επιμέλεια έκθεσης: Ελένη Αθανασίου 
τηλ. 6944 - 441265
e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΣΥΝΤΟΜΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ

Ο Γιάννης Σπυρόπουλος γεννήθηκε στην Πύλο το 1912. Τελείωσε την ΑΣΚΤ το 1938 και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με υποτροφία της ακαδημίας Αθηνών στο Παρίσι, στην Ecole des Beaux Arts και σε ελεύθερες ακαδημίες. Το 1940 επιστρέφει στην Αθήνα και από το 1945 συμμετέχει σε Πανελλήνιες και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το 1950 οργανώνει την πρώτη ατομική του έκθεση στον Παρνασσό, με τοπία, πορτραίτα και νεκρές φύσεις, που διακρίνονται για το αδρό τους σχέδιο. Τα πολλά αφαιρετικά στοιχεία που υπήρχαν στα έργα του, ήταν ενδεικτικά της τάσης του καλλιτέχνη προς την αφαίρεση.

Συμμετέχει στις εκθέσεις Σύγχρονης Τέχνης: Ρώμη 1953, Βελιγράδι 1954, Μάλμο 1955, Παρίσι 1959, Ελσίνκι 1960. Αντιπροσωπεύει την Ελλάδα στις Μπιενάλε Αλεξάνδρειας το 1955 και Σάο Πάολο 1957. Η καλλιτεχνική του επιτυχία σφραγίζεται με το Βραβείο Ουνέσκο που του απονέμει η Διεθνής Επιτροπή της 30ης Μπιενάλε Βενετίας το 1960.

Το έργο του συμβαδίζει με τους ρυθμούς της σύγχρονης τέχνης και η παρουσία του στην έκθεση Documenta III του Κάσσελ το 1964, καθώς και στο Palais des Beaux Arts στις Βρυξέλλες με μία ατομική έκθεση παίρνει ευρωπαϊκή σημασία. Η ζωγραφική του πλουτίζει διαχρονικά την μοντέρνα καλλιτεχνική δημιουργία.

Ο καλλιτέχνης πέθανε τον Μάιο του 1990 και την ίδια χρονιά συστάθηκε το Ίδρυμα Γιάννη και Ζωής Σπυροπούλου με σκοπό την προστασία, μελέτη, παρουσίαση και προβολή του έργου του ζωγράφου.

Η Eozen Agopian γεννήθηκε στην Αθήνα το 1960. Έχει μεταπτυχιακό στη ζωγραφική (MFA) από το Pratt Institute της Νέας Υόρκης και Bachelor of Fine Arts, (αποφοίτησε με διάκριση) από το Hunter College. Έχει πραγματοποιήσει αρκετές ατομικές εκθέσεις με πρώτη την έκθεση “Paintings and works on paper” στη Michael Walls Gallery στη Νέα Υόρκη (1993) και την πιο πρόσφατη έκθεση με τίτλο “Traverse” στην Ελευθερία Τσέλιου Γκαλερί στην Αθήνα (2015). Έχει συμμετάσχει σε πλήθος ομαδικών εκθέσεων σε Αμερική, Κίνα, Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία και Ιταλία. Το 2014 ήταν προσκεκλημένη καλλιτέχνης για έξι μήνες στο Triangle Arts Association της Νέας Υόρκης. 'Έργα της υπάρχουν σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές στην  Ευρώπη και στην Αμερική. Η εικαστική γλώσσα της Εοζέν Αγκοπιάν είναι καθαρά αφαιρετική. Στην δουλειά της διαπραγματεύεται την ύπαρξη ενός πολυδιάστατου και συνεχώς μεταβαλλόμενου “Χώρου” όπου οργανικές φόρμες και γεωμετρικά σχήματα, ως φορείς εννοιών, αναδύονται, διαλύονται και αλληλοδιαπερνώνται.

 

Στηρίξτε μας με το like σας!!!

 

Pin It

Φωτορεπορτάζ

Η Aqua Gallery εγκαινίασε την έκθεση «Η Τέχνη ταξιδεύει» (pics)

26-07-2017 e-Stage Team - avatar e-Stage Team

Σε συνεργασία με την «EPsilon Art Gallery» της Εύης Παντελέων, η Aqua Vista Hotels παρουσιάζει τα έργα 26 σύγχρονων δημιουργών στον εντυπωσιακό χώρο Τέχνης που δημιούργησε υπό την καλλιτεχνική επιμέλεια...

Φεστιβάλ Εθελοντισμού 2017 «VoluntaryAction» - Μια γιορτή συνεργασίας, προσφοράς και ευγνωμοσύνης! (…

22-07-2017 e-Stage Team - avatar e-Stage Team

Η διάθεση της προσφοράς και η εσωτερική ανάγκη του ενδιαφέροντος για τον συνάνθρωπο -με άλλα λόγια η αξία του εθελοντισμού που δεν αποτιμάται σε χρήμα, αλλά σε πολυπόθητα χαμόγελα- αναδείχθηκαν...

Με τεράστια επιτυχία έγινε η έκθεση ζωγραφικής του Σταμάτη Γονίδη (pics)

03-06-2017 e-Stage Team - avatar e-Stage Team

Πλήθος κόσμου τίμησαν τον δημοφιλή ερμηνευτή ενώ πολλοί επώνυμοι έσπευσαν να αγοράσουν τα έργα του για φιλανθρωπικό σκοπό!

Εικαστικά

Περί ζωγραφικής τέχνης και αληθοφάνειας (video)

05-09-2017 Χριστίνα Πανταζή - avatar Χριστίνα Πανταζή

Η ζωγραφική τέχνη μπορεί να απεικονίσει πραγματικούς κόσμους ή ιδεατούς, τόσο αληθινούς που εύκολα ταξιδεύεις κοιτάζοντάς τους. Μπαίνεις μέσα στις εικόνες, στα χρώματα,  αγγίζεις τοπία και πρόσωπα. Ένας ζωγράφος μπορεί...

Γιάννης Κουνέλης - Ο παγκοσμίου φήμης Έλληνας εικαστικός έφυγε από τη ζωή

18-02-2017 Σόνια Ηλιαρείζη - avatar Σόνια Ηλιαρείζη

Ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της Arte Povera, (φτωχής τέχνης, τέχνης με ευτελή υλικά) έφυγε χτες από τη ζωή αφήνοντας την τέχνη φτωχότερη.

Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Μυταράς

16-02-2017 e-Stage Team - avatar e-Stage Team

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 83 ετών ο ζωγράφος και δάσκαλος Δημήτρης Μυταράς μετά από σοβαρά προβλήματα υγείας που τα τελευταία χρόνια είχαν επιδεινωθεί σε βαθμό να απωλέσει την...

Εκδηλώσεις - Φεστιβάλ

Παρουσίαση - Διάλεξη με θέμα "Odyssea παρελθόν και μέλλον"

20-10-2017 e-Stage Team - avatar e-Stage Team

Ο Μη Κυβερνητικός Οργανισμός ODYSSEA CLUB, με πολιτιστικό, πολυπολιτισμικό, ανθρωπιστικό, αθλητικό προσανατολισμό και με κύριο στόχο την Αναβίωση του Ομηρικού Ταξιδιού και τις εμπειρίες του Οδυσσέα, όπως αυτές εκφράζονται μέσα από την σύγχρονη...

Ελευσίνα 2021 & Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων - Amorφous Alien Summer Camp

01-07-2017 e-Stage Team - avatar e-Stage Team

Στο πλαίσιο του Alien project, η Ελευσίνα 2021-Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, σε συνεργασία με την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, διοργανώνει το Amorφous, ένα summer camp διάρκειας 9 ημερών, με δωρεάν διεπιστημονικά...

Έρχεται το 4ο Πολιτιστικό Φεστιβάλ Α.Τ.ΟΜΑ στο Μαρκόπουλο

23-06-2017 e-Stage Team - avatar e-Stage Team

Το 4ο Πολιτιστικό Φεστιβάλ του συλλόγου Α.Τ.ΟΜΑ είναι γεγονός!

Εκθέσεις

Διορατικές διαδρομές - Ατομική έκθεση ζωγραφική στη Dépôt Αrt gallery

10-10-2017 e-Stage Team - avatar e-Stage Team

Η Dépôt Art gallery (Νεοφύτου Βάμβα 5, Κολωνάκι) εγκαινιάζει την Τρίτη 17 Οκτωβρίου και ώρα 8μ.μ. έως 11:30μ.μ. την ατομική έκθεση του ζωγράφου Γιάννη Αντωνόπουλου με κείμενο της Βιβής Βασιλοπούλου...

Έκθεση ζωγραφικής «ΚΥΚΛΑΔΕΣ» του Δημοσθένη Κοκκινίδη στο Γιαπί της ΑΚΤ-ΕΙΝ στο Κορωπί

05-10-2017 e-Stage Team - avatar e-Stage Team

Το Σάββατο 14 Οκτωβρίου η Ακτ-ειν εγκαινιάζει στον χώρο πολιτισμού «Γιαπί» την έκθεση ζωγραφικής «ΚΥΚΛΑΔΕΣ» του Δημοσθένη Κοκκινίδη.

«42 μίλια δρόμος» - Ειρήνη Παγώνη - Λούτη

03-10-2017 e-Stage Team - avatar e-Stage Team

Το φιλότεχνο κοινό θα έχει την ευκαρία να επισκεφτεί με ελεύθερη Είσοδο την ατομική έκθεση της βραβευμένης εικαστικού Ειρήνης Παγώνη – Λούτη με θέμα «42 μίλια δρόμος».

Φιλικα Site