Sidebar

ΣΗΜΕΙΩΣΗ! Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies και παρόμοιες τεχνολογίες.

I understand
Συνεντεύξεις

Οι Femmes Fatales ετοιμάζονται για την πρώτη τους μεγάλη ‘Fiesta’ στο Maamaya της Πεύκης. Η Βάσια Μαρίνου, η Ξένια Γαργάλη και η Τάνια Χρυσσού, τραγουδίστριες των Femmes Fatales, βρέθηκαν στο νέο πολυχώρο των

Βορείων Προαστίων και παραχώρησαν μία συνέντευξη στον καλλιτεχνικό υπεύθυνο του  Maamaya, Μελαχρινό Βελέντζα.

Femmes Fatales λοιπόν…

  Ναι, Femmes Fatales. Είμαστε ένα μουσικό σχήμα αποτελούμενο από έξι γυναίκες. Πέρα από τις τρεις μας έχουμε την τύχη να παίζουμε παρέα με τρεις εξαιρετικούς μουσικούς: την Τζένη Σουλκούκη (πιάνο), τη Ρία Αναστασίου (τσέλο) και τη Γιάννα Παναγοπούλου (κρουστά).

Ποιο είναι το μουσικό στίγμα του συγκροτήματος;

  Αυτό που σίγουρα μας χαρακτηρίζει είναι ότι είμαστε καλλιτέχνες με εντελώς διαφορετικές μουσικές αφετηρίες και αυτό είναι και το ενδιαφέρον, ότι δηλαδή όλο αυτό το μίγμα, το πολύχρωμο και το διαφορετικό, παράγει ως αποτέλεσμα κάτι πολύ ξεχωριστό. Υπάρχει μεγάλη αγάπη σε κινηματογραφικά κομμάτια, σε ρετρό συνθέσεις, σε κομμάτια έθνικ. Πρόκειται για ένα αισθητικό αποτέλεσμα που η κάθε μία μόνη της δεν θα μπορούσε να το δώσει, σε καμία περίπτωση. Και αυτό θεωρούμε πως είναι το ενδιαφέρον σε αυτό το project: το να συν-υπάρχεις αρμονικά δουλεύοντας για έναν σκοπό κοινής αισθητικής.

Πόσο εύκολο είναι να συνυπάρξουνε έξι γυναίκες;

  Αυτό ακριβώς είναι το στοίχημα, να γίνουμε talk of the town (γέλια). Καταρρίπτουμε όλες τις στατιστικές, όλες τις έρευνες έγκριτων περιοδικών. Ερχόμαστε εμείς όλα αυτά να τα καταρρίψουμε και να δημιουργήσουμε ένα νέο αστικό μύθο: ότι έξι γυναίκες μπορούν να συνυπάρξουν αρμονικά! Και θα βγούμε και με τα μαλλιά μας όλες στη σκηνή. Και θα φύγουμε και με τα μαλλιά μας!

Συνεπώς, η επιλογή να μην έχετε κάποιον άντρα μουσικό ήταν συνειδητή…

  Ναι, απ’ την αρχή αυτό ήταν το project: να είμαστε έξι γυναίκες. Το concept αυτό το είχαμε ξεκινήσει στο παρελθόν, αλλά στην πορεία λόγω φόρτου και πίεσης είχαμε κάνει μία παύση και τώρα που ξαναβρεθήκαμε συμφωνήσαμε όλες μαζί ότι το πολύ ενδιαφέρον θα ήτανε να είμαστε μόνο γυναίκες. Στη βάση του ό,τι αυτό δεν έχει ξαναγίνει: γυναικεία group υπάρχουν και άλλα και μάλιστα πολύ πετυχημένα. Ωστόσο, αυτό που εμείς προτείνουμε είναι όλοι οι μουσικοί να είναι γυναίκες. Οι ιδέες, τα κομμάτια, το όλο concept είναι φτιαγμένο από γυναίκες.

Τι θα ακούσουμε λοιπόν στο Maamaya και ποιο είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεστε;

  Θα είναι ένα πρόγραμμα δροσερό, καλοκαιρινό, πολύχρωμο. Απευθυνόμαστε σε όλες τις ηλικίες, σε κόσμο που θέλει να έρθει να χορέψει, να ξεχαστεί, να διασκεδάσει. Σε κόσμο που αγαπάει το θέατρο, που θέλει να τραγουδήσει, που αγαπάει τα κινηματογραφικά τραγούδια, το musical. Η διάθεση είναι άκρως χορευτική. Επίσης, μπορεί να ακούσει κανείς και κάτι που ίσως να μην έχει συνηθίσει να το ακούει σε live. Έχουμε και κάποιες τέτοιες επιλογές τραγουδιών, κομμάτια που θα θέλαμε να τα ακούσουμε εμείς οι ίδιες σε κάποιο live. Με άλλα λόγια, κομμάτια που μας αφορούν και τα οποία αποτελούν μέρος ενός ολοζώντανου και πολύχρωμου καμβά.

Με ποιο κριτήριο επιλέγετε το playlist ενός live;

Το κριτήριο είναι το προσωπικό μας γούστο. Αν δηλαδή εμείς ήμασταν θαμώνες του Maamaya σε αυτό το live θα θέλαμε να περνούσαμε καλά και να μας αφορούσαν τα τραγούδια και η όλη αισθητική προσέγγιση του live.

Επειδή το ‘περνάω καλά’ είναι συνήθως κοινός τόπος σε μία συνέντευξη πείτε μου λίγο πώς εσείς το αντιλαμβάνεστε;

  Είναι σίγουρα υποκειμενικό. Στη δική μας περίπτωση το ‘περνάω καλά’ υπάρχει στην ισορροπία ανάμεσα στην εξωστρέφεια, τη φωτεινή διάθεση των πιο allegro κομματιών μας και την εσωτερικότητα κάποιων πιο ‘ήσυχων’ κομματιών. ‘Περνάω καλά’ σημαίνει πως δεν ακούω πάλι μια από τα ίδια, αυτά δηλαδή που θα ακούσω παντού. Δεύτερον, δεν ακούω μόνο αυτά που γνωρίζω και έτσι το μόνο που κάνω είναι να προσπαθώ να ταυτιστώ με το πρόγραμμα για να περάσω καλά. Πού σημαίνει πως ένα live θα πρέπει να μπορεί να εκπλήξει τον θεατή του. Επίσης, ‘περνάω καλά’ σημαίνει πως μπορεί να ακούσω κάτι που είναι ξεχασμένο και να βουτήξω στο παρελθόν μου. Μπορεί να πάρω μια αίσθηση ‘αχ!κοίτα, λένε αυτό το τραγούδι που είχα να το ακούσω τόσο καιρό’. Τέλος, το live εκ φύσεως έχει στοιχεία που μπορούν να σε κάνουν να περάσεις καλά: είναι διαδραστικό, βλέπεις κίνηση, χρώματα, ακούς κομμάτια, ακούς την ιστορία των κομματιών. Αν ξυπνήσεις την επομένη του live και πεις ότι ‘χθες πέρασα πολύ καλά’ σημαίνει ότι το live σου έμεινε, το θυμάσαι. Μπορεί να έχεις φύγει και με ένα τραγούδι που να συνεχίζεις να το τραγουδάς και το οποίο μπορεί και να το είχες από καιρό ξεχασμένο.

Παρατηρώντας κανείς τα μουσικά δρώμενα στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια μπορεί να διακρίνει μία ρετρό τάση, μία ρετρό μόδα. Υπάρχει η άποψη πως δε γεννιέται ίσως κάτι νέο;

  Η άποψή μας είναι πως δεν μπορείς να κάνεις κάτι που είναι της μόδας εάν εσένα δε σου ταιριάζει. Γιατί τότε το αποτέλεσμα απλά θα σε προδώσει. Η δε ρετρό φάση γεννήθηκε και εξακολουθεί να έχει ρεύμα σε περίοδο κρίσης, όπου είναι πολύ πιο εύκολο να πάρεις κάτι παλιό και να το προσαρμόσεις στην οικονομική σου δυνατότητα. Και αυτός είναι και ο τρόπος που κινείται όλη η αγορά σήμερα. Επίσης, το ρετρό είναι γνώριμο και οικείο σε σημαντικό βαθμό, επειδή έχει ξαναυπάρξει και απλά επιστρέφει, οπότε αυτό παρέχει και μία μεγαλύτερη ασφάλεια.

Θα λέγατε λοιπόν πως οι καλλιτέχνες ίσως δεν ρισκάρουν σήμερα;

  Ρισκάρουν υπό την έννοια ότι σημασία έχει η ματιά που έχεις στα πράγματα και η σύνθεση που κάνεις σε πράγματα που μπορεί να υπάρχουν από παλιά. Αλλά ο τρόπος, ο δικός σου τρόπος είναι αυτός που δίνει και το όλο στίγμα. Πχ αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα υπάρχουν πάρα πολλές swing μπάντες. Αν μπεις όμως στη διαδικασία να τις παρατηρήσεις θα δεις πως έχουν διαφορές.

Θα ήθελα τώρα να μιλήσουμε γι’ αυτό που ονομάζουμε σχηματικά πάντα ‘το κοινό’ ενός live. Ποιά είναι η άποψή σας για τον τρόπο που ‘ακούει’ κανείς τη μουσική και εν προκειμένω σ’ ένα live. Πχ τι σας ενοχλεί σ’ ένα live;

  Πολλές φορές υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι μπορεί να βρεθούν τυχαία στο χώρο του live, το διαπιστώνεις κι εσύ εδώ στο Maamaya. Και μπορεί να θέλουν να μιλήσουν. Αυτόματα, το μουσικό σχήμα, ενώ η αρχική πρόθεση ήταν να είναι στο επίκεντρο για εκείνη τη βραδιά, μάλλον εκτοπίζεται και ‘γίνεται συνοδευτικό’ στις ομιλίες των θαμώνων. Γενικότερα, θα σου έλεγα πως είναι θέμα παιδείας και τι αναφορές, τι παραστάσεις έχει ο θεατής που έρχεται σε ένα live. Φυσικά, υπάρχουν και οι πολύ όμορφες στιγμές όπου σε έναν χώρο μπορεί να υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που πραγματικά ‘σε ακούν’. Τότε είναι που εσύ θες να τραγουδήσεις γι’ αυτούς. Η αλήθεια είναι ίσως κάπου στη μέση.

Στους χώρους που επισκέπτεστε τι είναι αυτό που εσείς θα προσθέτατε ως προσωπικό σας στίγμα, ως δική σας αισθητική; Κάτι το οποίο λείπει..

  Χρώμα! Χρώμα! Χρώμα! Είναι κάτι το οποίο αντανακλάται στη μουσική μας, χαρακτηρίζει το ντύσιμό μας. Επίσης, είναι σημαντικό να παίζουμε σε χώρους όπου υπάρχει συνεννόηση, συνέπεια, σεβασμός και αλληλοεκτίμηση. Κατ’ επέκταση, σε χώρους που συνειδητά κάνουν live κι όχι επειδή και το διπλανό μαγαζί κάνει. Γι’ αυτό επιλέξαμε, μετά και από την πρότασή σου, να κάνουμε το πρώτο μας live στο Maamaya. Γιατί είναι πολυχώρος, γιατί είναι ένας χώρος που στήνεται πολύ προσεκτικά, ένας χώρος που δημιουργούνται πράγματα με μία συγκεκριμένη αισθητική.

Σε ποιο ασυνήθιστο μέρος θα κάνατε live;

  Σε ένα γηροκομείο. Νομίζω πως η χαρά που θα δίναμε σε αυτούς τους ανθρώπους και αυτό που θα εισπράτταμε από την ευχαρίστηση που θα νιώθανε αυτοί οι άνθρωποι θα ήταν ανεκτίμητο.

Απ’ ό,τι ξέρω εσείς οι ίδιες τρέχετε και το κομμάτι της όλης σας παραγωγής.

  Πλέον, απαιτείται πάρα πολύ δουλειά και τρέξιμο από τα ίδια τα σχήματα. Το youtube πχ είναι ένα σημαντικό εργαλείο. Μπορείς απευθείας να εκθέσεις τη δουλειά σου. Και ό,τι έχει ταυτότητα μένει. Είναι μια μορφή έντονης πολυφωνίας, ένα στοιχείο πλουραλισμού. Μπορείς με πενιχρά πολλές φορές μέσα να ηχογραφήσεις ένα κομμάτι ακόμα και στο σαλόνι ενός σπιτιού. Κι έτσι, άμεσα δίνεις τη δυνατότητα στο κομμάτι αυτό να ταξιδέψει. Βέβαια, ακόμα και στο youtube η χρηματοδότηση είναι παρούσα: είναι γνωστές πλέον οι τεχνικές ψεύτικων views, ψεύτικων likes, διαφημίσεων που αλλοιώνουν το τελικό αποτέλεσμα. Ωστόσο, παραμένει ένα πολύ καλό βήμα για να προβάλλεις τη δουλειά σου. Από την άλλη, λόγω έλλειψης σοβαρής παραγωγής, δεν υπάρχει εστίαση στο σύνολο της δουλειάς ενός σχήματος. Παλαιότερα, αγοράζοντας το cd μιας μπάντας άκουγες όλο το δίσκο, ενώ σήμερα ακούς 1-2 κομμάτια του σχήματος. Υπάρχει λοιπόν ένα είδος αποσπασματικότητας.

Αυτή η αποσπασματικότητα τι εμπόδια θέτει στο σχήμα στο να δημιουργήσει το κοινό του;

  Χρειάζεται μία αιχμή στο δόρυ σου και μία συνειδητή απόφαση να πεις ότι εγώ κάνω αυτό: πρέπει να έχεις ταυτότητα. Στην περίπτωσή μας αυτό μεταφράζεται ως εξής: «είμαστε μόνο κοπέλες και παίζουμε ένα πρόγραμμα πολύχρωμο με έθνικ, κινηματογραφικές, θεατρικές αναφορές». Αυτό είναι κάτι συγκεκριμένο. Και σιγά-σιγά δημιουργείται ένας πυρήνας ανθρώπων που θα σε ακολουθούν. Θα σε ακολουθούν γι’ αυτό που είσαι. Γι’ αυτό που προτείνεις.

Περισσότες πληροφορίες για το Live θα βρείτε πατώντας εδώ.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
https://www.facebook.com/Maamaya.Athens/?fref=ts
https://www.instagram.com/maamayabar/

Pin It

Προτεινόμενα Video

 

 


  #ΦΙΛΙΚΑ SITE

Στηριξτε μας με το like σας!!!

 
 
  • ΝΕΑ ΑΡΘΡΑ

  • ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

Loading
Loading